עם קצת הומור: כך עצר תושב גוש עציון את שריפות השכנים הפלשתינים

תושבי מזרח גוש עציון סובלים כבר תקופה משריפות פלסטיק שמגיעות ממשרפות של פלשתינים ומזיקות לסביבה ולבריאות. יוני שרון, "אַבּוּ טַבְּלֶה" פגש את הפלשתינים שגורמים לשריפה ועם קצת הומור גרם להפסקתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/22 12:20 כה בכסלו התשפג

עם קצת הומור: כך עצר תושב גוש עציון את שריפות השכנים הפלשתינים
יוני שרון במקום השריפה, צילום: יוני שרון

עצר את השריפות: בחודשים האחרונים סובלים תושבי מזרח גוש עציון מעשן סמיך שמגיע מהמדבר. העשן נובע משריפות בלתי חוקיות של פלשתינים, ששורפים כבלים חשמלים במטרה להוציא מהם נחושת ממנה הם מרוויחים כסף. יוזמות של תושבי האיזור לפנות למנהל האזרחי ולנבחרי ציבור לא כל כך עזרו אז תושב האזור, יוני שרון החליט לעשות מעשה.

הפוסט המלא של יוני שרון - "אַבּוּ טַבְּלֶה":

המכתבים למנהל ולנבחרי הציבור לא עזרו

שרון, דובר ערבית המגלם דמות ויראלית שנקראת "אַבּוּ טַבְּלֶה" במערכונים ססגוניים מטובלים ערבית פלשתינית, החליט ללכת בעצמו ולראות מה אפשר לעשות. בפוסט בפייסבוק הוא כותב: "כבר כמה חודשים שאני שומע על כל מיני יוזמות למיניהן כדי להלחם בתופעה המדאיגה והמזהמת. כמו למשל שליחת מכתבים למנהל האזרחי (מסתבר שלמנהל אין סמכות לאכוף שם) וכתיבת מכתבים לחברי כנסת ועוד רעיונות שונים שעלו בתוהו והעשן ממשיך להתיימר מידי יום".

מדבר יהודה

מדבר יהודה צילום: Yaniv Nadav/Flash90

"שבוע שעבר החלטתי שאני מגייס את "אַבּוּ טַבְּלֶה" למאבק. ובשילוב כוחות נדיר יצאנו יחד, הוא ואני, אני והוא למקום השריפה" כותב שרון. בהמשך הוא כותב כי הגיע למקום ועשה סרטון של דמותו מהמופע בה הוא מסביר בערבית לתושבי הכפר הסמוך זעתרה, כי המפגע שלידם פוגע גם בהם ועלול לגרום למחלות.

הפלשתיני הכיר את דמותו של שרון כ-"אבו טאבלה"

בנתיים מספר שרון כי בעודו עושה דרכו חזרה הבייתה, עצר מולו רכב עם שלושה פלשתינים: "בעודי עולה עם הטרקטורון מהוואדי מגיע רכב מולי נעצר וממנו יצאו שלושה מהכפר זעתרה, נכנסתי למצב fight, or flight. הבחור שיצא מהמושב נעץ בי מבט ואני החזרתי לו מבט חזרה. ואז הוא צעק לעברי, "אַבּוּ טַבְּלֶה?' ואללה אני חולה על הסרטונים שלך, אני עוקב אחריך בפייסבוק ובטיקטוק איזה קטעים, וראיתי את הסרטון שאתה מתופף על אבטיחים וכו'", מספר שרון.

היישוב תקוע

היישוב תקוע, סובלים משריפות |  צילום: Gershon Elinson/Flash90

"לבינתיים עבר כבר שבוע ללא שריפה"

בהמשך מתאר שרון את שיחתו עם האיש, שהתוודה כי העסק של השריפות שייך לו. "אמרתי לו" כותב שרון, "לא חבל על הבריאות וגם אתה יכול לקבל קנס. ואתה נראה לי אדם מכובד שלא מתאים לו להתעסק עם זה, הוא גם טרח להראות לי שהוא פצוע ביד והסביר לי שאין לו אפשרות לעבוד בשום דבר חוץ מזה". שרון מוסיף: "בקיצור איחלתי להם המשך יום נפלא ונסעתי לדרכי".

"את הסרטון שצילמתי לא פרסמתי" סיים שרון את הפוסט, והסביר כי העדיף למנוע מאותו פלשתיני פאדיחות מול בני הכפר שלו וכי אם השריפות יחזרו בהמשך, הוא יפרסם את הסרטון שכאמור מגיע גם לגולשים פלשתיניים רבים שמכירים את דמותו. "לבינתיים עבר כבר שבוע ללא שריפה (לאחר 3 חודשים שכל יום שרפו)" סיים שרון את הפוסט.