אריה קינג על הפורעים החרדים: "לשלוף אותם ממיטותיהם לעיניי נשותיהם והוריהם"

בעקבות הפרות הסדר האלימות בירושלים, בהם נפצעה אשה באורח קשה מפח גדול שדורדר לעברה, אריה קניג קורא למצות את הדין עם הפורעים: "לפשוט על בתיהם,לשלוף אותם ממיטותיהם לעיניי ונשותיהם או הוריהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/22 11:53 כב בכסלו התשפג

אריה קינג על הפורעים החרדים: "לשלוף אותם ממיטותיהם לעיניי נשותיהם והוריהם"
אריה קינג. , צילום: יח"צ

כוחות משטרה ומג"ב פעלו הלילה (בין חמישי לשישי) לשמירת הסדר הציבורי בצומת הרחובות בר אילן - צפניה בירושלים לאחר שמאות מפרי סדר התפרעו, יידו אבנים הציתו פחים וחסמו את ציר התנועה. במהלך ההפרות, אשה נחבלה בראשה ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב קל, ובמהלך הלילה החמיר מצבה לקשה. על פי החשד, האשה נפצעה מפח גדול שדורדר לעברה ופגע בה בעת שהלכה במקום.

בעקבות האירוע, סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג קרא למצות את הדין עם הפורעים ביד קשה. "אמא נמחצה על ידי פח אשפה שדרדרו חוליגאנים, עבריינים, רפי שכל ומשולהבים. זו העת לטפל בהם ביד ברזל, לפשוט על בתיהם,לשלוף אותם ממיטותיהם לעיניי נשותיהם או הוריהם. כמי שנפצע בעצמו,כתוצאה מאלימות חסרת שליטה ולא הגיונית וכנבחר ציבור בירושלים,מתפלל שרוב הציבור החרדי יצא למאבק נגד הפורעים", כתב קינג בעמוד הטוויטר שלו.

משה ליאון: "לא מדובר בחרדים אלא בחבורת עבריינים פורעי חוק שפוגעים בציבור"

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון גינה את הפרות הסדר האלימות בעיר והדגיש כי לא מדובר בחרדים. "הפציעה המזעזעת של האשה ברחוב בר אילן היא הסלמה נוספת באלימות המחפירה של קומץ פורעים המסכנים את תושבי העיר, מחוללים נזקים של מיליוני שקלים לרכוש ציבורי פעם אחר פעם. אני קורא למשטרת ישראל ולגופי האכיפה והשיפוט לפעול באופן  תקיף נגד הפורעים האלימים ולמצות מולם את כל חומרת הדין. חשוב לי להדגיש: לא מדובר בחרדים. מדובר בחבורת עבריינים פורעי חוק שפוגעים בציבור", מסר ליאון.

צילום: דוברות המשטרה

דרעי: "חילול ה׳, חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין"

בקשת הפוליטית גינו את אירוע האלימות בירושלים. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, גינה בחריפות את הפרות הסדר האלימות בירושלים: ״הזדעזעתי לשמוע על האירוע החמור ברחוב בר אילן בירושלים, בו מפגינים משולחי רסן גרמו לפציעה קשה בתושבת העיר. אלימות והתפרעות איננה מחאה, אלא חילול ה׳ ואני מוקיע אותן מכל וכל. את הפורעים הללו שמטילים אימה על תושבי ירושלים חייבים לעצור בהקדם ולמצות עמם את הדין״.

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף: "אני מגנה בחריפות את ההתפרעות של קומץ מפגינים אמש, שהביאה לפציעתה באורח קשה של עוברת אורח תמימה. כל מחאה, חשובה ככל שתהיה חייבת להעשות על פי כללי החוק ותוך שמירה על כללי הסדר הציבורי, חופש הביטוי לא מצדיק אלימות בשום פנים ואופן. אני מצפה מרשויות החוק ללכוד את הפורעים ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. אני מתפלל לשלומה ומאחל לה החלמה מהירה".