מזעזע: עובדת זרה מואשמת שכלאה קשישה חסרת ישע במחסן

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אזרחית אוזביקיסטן בגין עבירות של התעללות בחסרת ישע לאחר שנהגה להשאיר במחסן קשישה חסרת ישע עליה הייתה אחראית

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/22 11:21 כב בכסלו התשפג

מזעזע: עובדת זרה מואשמת שכלאה קשישה חסרת ישע במחסן
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה כתב אישום נגד אזרחית אוזביקיסטן, בת 35, בגין עבירות של התעללות בחסר ישע, זאת לאחר שנהגה להשאיר במחסן קשישה חסר ישע עליה הייתה אחראית, בזמן שביצעה עבודות ניקיון פרטיות.

על פי עובדות כתב האישום שהגיש עורך הדין אורי גולדשטיין, החל משנת 2019 משמשת הנאשמת כמטפלת סיעודית לקשישה בת 83 הסובלת מדמנציה חמורה, שבעטיה היא מוגבלת באופן ניכר בתנועתה וביכולתה לתקשר עם אחרים, כך שבין היתר היא אינה מסוגלת לשתות, לאכול, לדבר וללכת בכוחות עצמה.

למצולמות אין קשר לכתבה

למצולמות אין קשר לכתבה צילום: Moshe Shai/FLASH90

 הנאשמת הותירה את הקשישה במחסן חשוך ונטול תאורה שחלק מקירותיו סובלים מרטיבות

לאחרונה בשעה ששימשה בתפקידה כמטפלת סיעודית לחסרת הישע, יצאה הנאשמת מביתה של חסרת הישע לשם ביצוע עבודות ניקיון פרטיות ובתשלום בדירה, כשהיא מובילה את חסר הישע אל הבניין באמצעות כיסא גלגלים. בהגיעה לבניין הותירה הנאשמת את חסרת הישע על כיסא הגלגלים, ללא כל השגחה ולמשך כשלוש שעות, במחסן חשוך ונטול תאורה שחלק מקירותיו סובלים מרטיבות לאחר מכן, פנתה הנאשמת לעבוד בניקיון בדירה שבבניין.

עם סיום עבודתה בדירה, הוציאה הנאשמת את חסרת הישע מהמחסן, והחזירה אותה לביתה. מספר ימים לאחר בעת שהמתלוננת שהתה עם חסרת הישע והייתה תחת אחריותה הבלעדית היא נחבלה. על אף שהנאשמת, הבחינה בחבלות האמורות, היא נמנעה מלספק לה טיפול רפואי. רק כשלושה ימים אחרי, עת ביקר בנה של חסרת הישע בביתה והבחין בחבלות שנגרמו לה, היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

ניצלה את מצבה של חסרת הישע שמנע ממנה לחשוף את המעשים

כיום לאחר שחרורה מבית חולים הגיעה הנאשמת לבצע עבודות ניקיון פרטיות ובתשלום. גם הפעם הכניסה את חסרת הישע אל המחסן, עטפה את ראשה החבול בצעיף, וסגרה עליה את דלת המחסן וכשפניה של חסרת הישע מופנות אל הקיר. לאחר מכן פנתה הנאשמת לעבוד בניקיון בדירה. בחלוף כשעה נכנס למחסן שכן שהבחין בחסרת הישע, ולמקום הוזעקו כוחות מד"א ומשטרה, שחילצו את חסרת הישע מהמחסן.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציין עורך גולדשטיין כי"ההתעללות באה לידי ביטוי, בין היתר, בטיב המעשים, בכיעורם, בביזוי ובהשפלת הכבוד האנושי של חסרת הישע, בניצול כוחה ותפקידה של הנאשמת, בניצול מצבה של חסרת הישע שמנע ממנה לחשוף את המעשים, ובכך שבוצעו אף לאחר שחסרת הישע נחבלה בעת שהיתה תחת השגחת הנאשמת."