מיזם החיבורים התורניים של מפעל הפיס יוצא לדרך

מפעל הפיס מזמין את כלל הציבור הדתי-לאומי לשלוח חיבורים בנושא "השבת בעידן המודרני" | בראש ועדת השיפוט עומד הרב יעקב שפירא ראש ישיבת 'מרכז הרב'

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 14:55 כא בכסלו התשפג

מיזם החיבורים התורניים של מפעל הפיס יוצא לדרך
צילום: shutterstock

מיזם החיבורים התורניים של מפעל הפיס למגזר הדתי לאומי מציין בימים אלה 11 שנים להיווסדו. במסגרת המיזם מזמין מפעל הפיס את כלל הציבור הדתי לאומי לכתוב ולשלוח חיבורים תורניים לפי נושא מוגדר מראש. את החיבורים בוחנים חברי ועדת השיפוט כשבראשם עומדים רבני ועדת השיפוט. החיבורים הנבחרים שיגיעו למקומות הראשונים, יזכו את כותביהם במענקים נכבדים בשווי עשרות אלפי שקלים, כאשר הפרס במקום הראשון עומד על 25,000 שקלים.

הנושא שנבחר השנה על ידי רבני ועדת השיפוט העומדים בראש המיזם הוא "השבת בעידן המודרני". עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, התפתחו מגוון פתרונות הלכתיים וקמו ומיזמים חדשים לבעיות הלכתיות בשבת, מדובר בנושא שמעסיק את המגזר הלאומי דתי וציבורים נרחבים נוספים ולכן נבחר השנה כנושא הגג לכתיבת החיבורים.

בראש ועדת השיפוט של המיזם עומדים כבוד הרבנים הגאונים: הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב אריאל, נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן, לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות בה. הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל. הרב יגאל לרר, אב"ד בבית הדין הרבני פתח תקווה ור"מ בישיבת מרכז הרב והרב גבריאל סרף, ראש ישיבת כרם דיבנה.

"המיזם מעודד כתיבת הגות וחידושי תורה ברמה הגבוהה ביותר"

כאמור, החיבורים הנבחרים, שיגיעו למקומות הראשונים, יזכו את כותביהם במענקים מכובדים בשווי עשרות אלפי שקלים כשהזוכה. במקום הראשון מקבל מענק על סך של 25,000 שקלים, במקום השני מענק על סך 20,000 שקלים והמקום השלישי על סך 15,000 שקלים, ועוד פרסים נוספים בסך של עשרות אלפי שקלים.

מנכ"ל מפעל הפיס בני דרייפוס, אמר כי הקשר בין מפעל הפיס לציבור הדתי לאומי מתהדק ומתחזק עם השנים. "לצד התמיכה הנרחבת בבניית מוסדות חינוך, בתי ספר, מקוואות ומתנ"סים, מפעל הפיס שם דגש נרחב גם על עולם הרוח וממשיך להוביל את המיזם המיוחד הזה שמעודד כתיבת הגות וחידושי תורה ברמה הגבוהה ביותר".

את החיבורים ניתן לשלוח עד לתאריך ט' שבט תשפ"ג (31.1.2023) מוקלדים בלבד, באמצעות טופס מקוון שנמצא באתר מפעל הפיס www.pais.co.il  או לכתובת המייל: chiburim2023@gmail.com  ולפעול על פי ההנחיות. בנוסף ניתן לשלוח למייל טפסי ההצטרפות אותם ניתן להשיג ברשת ספרי "אור החיים" בכל הריכוזים החרדיים. לרשותכם טל-מסר מיוחד בנושא המיזם במספר 03-3739999 ניתן לשלוח שאלות בנושא החיבורים לכתובת מייל: chiburim2023@gmail.com.