בהלה בשבדיה: שימפנזות ברחו ונורו למוות

חמש שימפנזות ברחו מכלובן בגן חיות במזרח המדינה, ובמשך שעות לא נמצאו על ידי כוח המשטרה שניסה לאתרן. לאחר שנמצאו - חלקן נורו למוות. דוברת גן החיות: "אין לנו מספיק סם מרדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 12:56 כא בכסלו התשפג

בהלה בשבדיה: שימפנזות ברחו ונורו למוות
שימפנזים, צילום: shutterstock

בשבדיה נרשמה אתמול (ד') בהלה לא קטנה, כאשר חמש שימפנזות ברחו מכלובן שבגן החיות פורוויק שבמזרח המדינה, ובמשך שעות לא נמצאו על ידי כוח המשטרה שניסה לאתרן. לצד השוטרים פעלו גם מספר צלפים ורחפנים סרקו את השטח מהאוויר.

לבסוף הגיעה ההקלה, השימפנזות אותרו. בעת שנלכדו שלוש מהן נורו למוות, אחת נוספת נפצעה מהירי והשימפנזה החמישית שימפנזה חזרה בריאה ושלמה לכלובה. בטרם הבריחה היו בכוב שבע שימפנזות.

צילום: shutterstock

"הן חיות חזקות מאוד ולא מבויתות", אמר דובר המשטרה המקומית דניאל וויקדל לאחר שהסתיים המבצע ללכידתן. הוא הסביר כי החלטה לבצע ירי לעבר השימנפזות התקבלה על יד גן החיות בשל הסכנה שהן מהוות לציבור.

דוברת גן החיות פורוויק (165 קילומטר צפונית לסטוקהולם), אניקה טרוסליוס, הודתה שלא הייתה להם ברירה אלא לפגוע בחיות: "הווטרינרים בזירה העריכו שאין לנו מספיק סם מרדים. זו הסיבה שקראנו לצלפים. כל הסיטואציה הזו טרגית בכל דרך אפשרית. אנו מקבלים אחריות מלאה".