מותר לאחר את הדלקת נרות חנוכה כדי לצפות בגמר המונדיאל? - כך הגיב הרב אבינר

סיטואציה מורכבת במיוחד למעריצי טורניר המונדיאל, משחק הגמר בין צרפת לארגנטינה יתקיים על זמן הדלקת נרות חנוכה. מי שהתפנה לענות על השאלה הוא הרב שלמה אבינר שהכריע באופן חד וברור "יש להדליק בזמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 12:48 כא בכסלו התשפג

מותר לאחר את הדלקת נרות חנוכה כדי לצפות בגמר המונדיאל? - כך הגיב הרב אבינר
צילום: shutterstock

רגע השיא של מונדיאל 2022 יתקיים ביום ראשון הקרוב, אחרי שלושה שבועות של טורניר כדורגל מהנה, מרגש ומלא באמוציות לאומיות ופוליטיות, מגיע הרגע המכריע, צרפת וארגנטינה ישחקו זו נגד זו במטרה להכריע מי תהיה אלופת העולם. 

בעיה שככל הנראה לא נדרשה לפתחה של ראשי פיפ"א, היא העובדה שהמשחק הגורלי נופל בדיוק על זמן הדלקת נרות החנוכה, בבתים רבים של חובבי ומעריצי הטורניר תוהים בינם לבין עצמם איך ניתן לשלב בין המשחק לבין הדלקת הנרות, בייחוד בבתים בהם יש ילדים שהדלקת הנרות ובהייה בהם תוך צעקות של שירי החג היא אחת האטרקציות הייחודיות עבורם. 

הרב אבינר

הרב אבינר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מה עוד, שלהדליק נרות חנוכה זה כיף, לא מדובר כאן באיזה עול הלכתי קשוח, אלא באירוע משפחתי וחביב, ומעריצי המונדיאל רבים מודאגים מהאפשרות שייאלצו להדליק נרות בחיפזון רק כדי להספיק את המשחק.  

מי שנדרש לשאלה ההלכתית היא הרב שלמה אבינר שנשאל "גמר המונדיאל יוצא בדיוק בזמן הדלקת נרות חנוכה בליל ראשון. מותר להדליק באיחור ולעשות את המצווה בשמחה ובשירה, ולא בחיפזון ולחץ?". 

הרב אבינר התייחס לכל פרט בשאלה וענה כי לדחות את הדלקת הנרות היא דבר שלא בא בחשבון, "יש להדליק בזמן. כלומר בבית כל זמן שערים ובחוץ כל זמן שיש עוברים ושבים" , כמו כן הרב אומר שעדיף להדליק בזמן ובחיפזון מאשר מאוחר יותר עם כל הטקס. לסיום חיווה הרב אבינר את דעתו הכללית על הטורניר העולמי "המונדיאל הוא הבל ומושב ליצים".