השר לשעבר מש"ס תוקף את יהדות התורה: "יש לנו דוברים מטומטמים בציבור"

השר לשעבר שלמה בניזרי, תוקף בחריפות את הפרסומים של דרישות יהדות התורה במשא ומתן עם הליכוד ואומר: "אם החרדים פרסמו את זה, יש להם דין רודף על החברה בה הם חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/22 13:20 יט בכסלו התשפג

השר לשעבר מש"ס תוקף את יהדות התורה: "יש לנו דוברים מטומטמים בציבור"
שלמה בניזרי, צילום: Kobi Gideon / Flash90

תוקף את הציבור החרדי: אמש (ב') פורסמו דרישות יהדות התורה במשא ומתן עם הליכוד. בין היתר, דרשה המפלגה דרישות מרחיקות לכת בנושאי דת ומדינה דוגמת הפסקת ייצור חשמל בשבת והוספת חופים נפרדים ברחבי הארץ. נתניהו כבר נאלץ בנאומו היום בכנסת להכחיש חלק מהדרישות והרגיע כי לא יחולו שינויים בסטטוס קוו. מי שפחות אהב את פרסום הדרישות הוא חבר הכנסת והשר לשעבר מש"ס, שלמה בניזרי.

האזינו לדבריו של בניזרי:

בניזרי מתנגד להפסקת ייצור החשמל בשבת: "יש היתר"

בריאיון ל-103FM אמר בניזרי כי "יש לנו דוברים מטומטמים בציבור החרדי שלא יודעים לדברר" לדבריו הציבור החילוני גם כך חושש מהממשלה ואין צורך להגביר את החששות. "מספיק הציבור החילוני מבוהל" אמר השר לשעבר והוסיף: "מתוך 13 סעיפים, הם צריכים לחשוש מהחשמל שהולכים להפסיק לייצר אותו ולקנות נרות. אין דבר כזה, אין מציאות כזאת. מפחידים את הציבור. יש כאלה שמחמירים ולא רוצים להשתמש בחשמל המיוצר בשבת למרות שיש היתר. אם מישהו יבקש להפסיק את כל החשמל במדינה, זה הזוי".

גפני עם גולדקנופף

גפני עם גולדקנופף. בניזרי תוקף את הדרישות. |  צילום: Leib Abrams/Flash90

"הכל בלוף, כל אותם נתונים הם שקריים"

בניזרי הוסיף ואמר: "אם החרדים פרסמו את זה, יש להם דין רודף על החברה בה הם חיים". בהמשך דיבר בניזרי על נשא לימודי הליבה ותקף את הדרך בה מסתכלים על הציבור החרדי: "הילדים והנכדים שלי לומדים 100 אחוז ליבה, נראה לכם שהילדים שלי לא לומדים חשבון וטבע? אני באתי מאצלכם, אני מכיר את שני העולמות".

בניזרי סיים את הריאיון ואמר: "איך יכול להיות של־76 אחוז בערך יש דירה אם אנחנו כל כך עניים? בחינת הציבור החרדי אם הוא עני או לא, נעשה על ידי כך שלוקחים משפחה חילונית ממוצעת ומלבישים את זה גם על הציבור החרדי. זה הכל בלוף, כל אותם נתונים הם שקריים".