עיתונאית הארץ הזדעזעה, יוסי דגן עקץ: "אם היא צווחת עשינו משהו טוב"

עמירה הס, כותבת בעיתון "הארץ" ופעילת שמאל קיצוני מאשימה את המועצות ביהודה ושומרון, יוסי דגן ענה לה: "אין צל"ש גדול מזה, גאים להיות שומרי אדמות הלאום, עם ישראל ינצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 18:33 יז בכסלו התשפג

עיתונאית הארץ הזדעזעה, יוסי דגן עקץ: "אם היא צווחת עשינו משהו טוב"
יוסי דגן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (א') פרסמה עמירה הס עיתונאית עיתון "הארץ" מאמר תחת הכותרת "עד כמה מחויבים המתנחלים לסילוק הפלסטינים מרוב שטחי הגדה". במאמר בן 1,888 מילים מאשימה הס את המועצות ביו"ש, בעצירה של בנייה פלסטינית בשטחי C,  הס מביעה דאגה לשמירת שבת של תושביה היהודים של יהודה ושומרון ומציינת כי חלק מהדיווחים של רכזי השטח מתבצעים מספר דקות אחרי כניסת שבת  ומוסיפה: 

"הדחיפות לדווח, מחוץ לשעות העבודה הרשמיות, על תיקון קטע כביש לכפר פלסטיני מלמדת על מסירות שחורגת מתפקידו של שכיר בגוף ציבורי, לא כל שכן במועצה שרבים מתושביה דתיים וחרדים לאומיים". העיתונאית מציגה 1,168 דיווחים בתוך 8 חודשים בהם נחשפו עברות בנייה של פלסטינים בשטחי C אך עבורה הטרמינולוגיה היא "הלשנות".

"הערות המדווחים בטבלה משקפות עד כמה בנייה של פלסטינים בגדה הפכו, לפי הקריטריונים של המינהל והמתנחלים, פעולה עבריינית", מזדעזעת הס מחשיפת עברות הבנייה הפלסטיניות. היא ממשיכה ונותנת דוגמאות למקרים רבים של עברות בנייה ומביעה מורת רוח על עצם הדיווח עליהם ועל הפירוט הרב כאילו מדובר ברדיפה של שומרי חוק. בנוסף הס מנסה לעקוץ את העשייה שנעשה חלקה בשבת, ומציגה בקיאות בהלכה כשהיא תוהה על ההיתר שניתן מרבנים לעיסוק בארץ ישראל בזמן היום הקדוש בשבוע.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הגיב בציניות על המאמר שזכה ללא פחות מ 2 עמודים בעיתון הארץ. ואמר: "זה הצל"ש הכי גדול שיש. אם עמירה הס צווחת, על השמירה על אדמות הלאום המשמעות היא שאנחנו עושים משהו טוב.  אנו מודים לעיתון הארץ שמציג לעולם את המלחמה התנהלת בשטחי C ועל הצורך לעצור השתלטות לא חוקית של של בנייה פלסטינית".