בן 49 אושפז במצב קשה לאחר שליקט פטריות והכין מרק

שלושה מטיילים באיזור ירושלים, ליקטו פטריות והכינו מהן מרק, לאחר כשבוע הגיע אחד המטיילים לבית החולים עם כאבי בטן ואושפז במצב קשה: "הכליה שלו נפגעה וגם הלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 12:43 יז בכסלו התשפג

בן 49 אושפז במצב קשה לאחר שליקט פטריות והכין מרק
להיזהר עם הפטריות, צילום: צילום: Mila Aviv/Flash90

אכל פטריות שליקט ואושפז במצב קשה: במהלך טיול בהרי ירושלים, ליקטו שלושה מטיילים פטריות שמצאו, מהן הכינו השלושה מרק ואכלו אותו. לאחר כשבוע הגיע אחד המטיילים לבית החולים כשהוא סובל מבחילה וחולשה. לאחר מכן אושפז המטייל במצב קשה כשהלב והכליות שלו נפגעו.

"רגע הוא מורדם, מונשם ונתמך ע"י מכונת לב-ריאה"

ד"ר אנדרי נבו, רופא בכיר בטיפול נמרץ באיכילוב שטיפל בו, סיפר ל-mako כי כבר במיון החולה אובחן עם אי ספיקת מערכות. "מדובר בגבר בן 49 שטייל עם חברים באזור ירושלים. הם קטפו פטריות ובישלו אותן. כשהגיע למיון הבנו שהכליה שלו נפגעה וגם הלב. כרגע הוא מורדם, מונשם ונתמך ע"י מכונת לב-ריאה. אגב, הפגיעה התרחשה רק לאחר מספר ימים מהאכילה, ככל הנראה מפטרייה המכונה 'אומנית כוזבת'".

בית חולים איכיליבוב

בית חולים איכילוב | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ד"ר נבו מזהיר את הציבור מפני פעולות דומות שעלולות להסתיים באסון: "חשוב להבהיר שאין לצרוך פטריות שלא מכירים, ויש להדריך בייחוד את הילדים להיזהר מצריכתן. ישנן פטריות שמכילות רעלנים מסוכנים, שבמקור, אמורים להגן על הפטריות מפני אכילתן ע"י בעלי חיים, אלא שגם בני אדם שצורכים אותן עלולים להסתכן".

"ליקוט פטריות ואכילתן עלול להסתיים במוות"

"אף זה נשמע מאוד נחמד לצאת לטבע ללקט פטריות, לא הייתי מסתכנת בזה", מצטרפת לאזהרות הזיהומולוגית ד"ר מרינה תמיר שאמרה ל-mako . "ליקוט פטריות ואכילתן עלול להסתיים במוות, משום שהן עשויות להכיל חומרים מסוכנים מאוד. חלקן עלולות לגרום לפגיעה באברים פנימיים וחלקן אף להוביל לקריסת מערכות. לכן, אלא אם אתם מומחים לפטריות ולמדתם את התחום – אני מציעה לרכוש אותן רק בסופר או אצל הירקן".