תחילת הסוף: ארדואן יתמודד בפעם האחרונה על נשיאות טורקיה

נשיא טורקיה שעומד בראש מפלגת "הצדק והפיתוח" יתמודד לתפקיד בפעם האחרונה בבחירות שיתקיימו ב-2023: "הגיע הזמן למסור את השרביט לדור הצעיר, נבקש את תמיכת האומה בפעם האחרונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/22 20:09 טז בכסלו התשפג

תחילת הסוף: ארדואן יתמודד בפעם האחרונה על נשיאות טורקיה
ארדואן, צילום: shutterstock

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, העומד בראש מפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP),הצהיר היום (ש') שהוא מתכנן לרוץ לנשיאות בפעם האחרונה בשנת 2023. ארדואן אמר במהלך נאום שנשא בעיר סמסון, בצפון המדינה, כי "הגיע הזמן למסור את השרביט לדור הצעיר, נבקש את תמיכת האומה בפעם האחרונה".

לדבריו, מפלגתו ששולטת בטורקיה מאז 2003 "הפכה את טורקיה לשחקנית מפתח בבמה העולמית... הקמנו תשתיות שאפילו מדינות מפותחות מקנאות בהן. עכשיו, הם אומרים שטורקיה היא באמת מדינה אחרת. כל משבר עולמי תרם להבנה טובה יותר של כוחה של המדינה שלנו".

על פי סקרים שמתפרסמים בטורקיה, בחודשים האחרונים מסתמנת צניחה בפופולריות של מפלגתו של ארדואן, בעיקר בעקבות אינפלציה גואה וירידה בערך המטבע, ובעקבות ביקורת ציבורית על הניהול הכלכלי של המדינה.  בחודש אוקטובר דווח בטורקיה כי האינפלציה הגיעה לשיא של 24 שנים ועמדה על 85.51%. למרות זאת, ארדואן אמר בנאומו: "ראינו את העוצמות שלנו בתקופה שבה דיברו על היחלשות המשק".

בחודש שעבר, עם ניצחון גוש הימין בבחירות לכנסת ה-25, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוחח  עם ארדואן בטלפון, שיחה ארכה כ-12 דקות. הפעם האחרונה ששני המנהיגים שוחחו הייתה בשנת 2013, אז נתניהו התנצל בפני ארדואן על אירועי ספינת המרמרה שהתרחשו בשנת 2010.