שנתיים-שנתיים: נתניהו שוקל רוטציה במשרד משמעותי נוסף

יו"ר הליכוד קיבל הארכה של עשרה ימים מנשיא המדינה למלאכת הרכבת הממשלה. אחת השאלות המרכזיות היא מי יקבל לידיו את תיק החוץ, כאשר ייתכן וגם במשרד זה תונהג רוטציה | המועמד לחציו השני של התפקיד: רון דרמר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/12/22 17:32 טז בכסלו התשפג

שנתיים-שנתיים: נתניהו שוקל רוטציה במשרד משמעותי נוסף
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בטרם כניסת השבת נשיא המדינה יצחק הרצוג האריך ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה בעשרה ימים נוספים, עד ליום רביעי בעוד שבוע וחצי. נתניהו קיבל בכך הזדמנות נוספת לגשר על הפערים בין מפלגות הקואליציה העתידית, כולל מפלגתו שלו. אחרי תיקי האוצר, הפנים והבריאות, נתניהו שוקל רוטציה גם בתיק החוץ, שנתיים-שנתיים, כך פרסם עמית סגל.

על פי הפרסום ייתכן והמועמד המועדף של נתניהו מלכתחילה, רון דרמר ישמש בתפקיד בחציו השני. בשנתיים הראשונות לרוטציה, ייתכן שיכהן בתפקיד חבר הכנסת ישראל כ"ץ, כחלק מצעדים שעושה נתניהו כדי לפרק התאגדות של מספר חברים ממורמרים בליכוד. אפשרות נוספת לחציו הראשון של התפקיד היא אמיר אוחנה לתפקיד.

נציין כי בעוד כשנתיים יתקיימו בחירות בארצות הברית ואולי ייכנס ממשל ידידותי יותר מזה של ג'ו ביידן, בראשות אחד הרפובליקנים - רון דה-סנטיס או דונלד טראמפ.

"זה פוגע במעמד שלי"

נתניהו החל בסוף השבוע במשימה החדשה, חלוקת התיקים לחברי הליכוד. "לביבי יש 19 תיקים אבל רובם הם ממש כלום", אמר השבוע גורם בליכוד שצפוי גם הוא לא לקבל את התפקיד שהוא רוצה, לדבריו, הבעיה של נתניהו היא שאף אחד לא רוצה את התיקים האלה, מי שלא היה שר מעולם כן יסכים לקחת כל תפקיד, אבל מי שהיה שר רציני לא רוצה להיות שר זוטר. "זה פוגע במעמד שלי, ממש ללכת אחורה", אמר השבוע אחד מהם.