ברית מילה באמצע הכביש: הנהג של הרב מחפוד מספר

בשיחה עם חדשות כיפה, מספר אשר מדמון, נהגו של הרב שלמה מחפוד, על הברית המיוחדת: "היו לי עם הרב לא מעט נסיעות ובריתות באופן ספונטני, אבל זה היה אירוע מיוחד, מרגש ושונה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/12/22 22:49 יא בכסלו התשפג

ברית מילה באמצע הכביש: הנהג של הרב מחפוד מספר
צילום: David Cohen/Flash90

ברית באמצע כביש: הרב שלמה מחפוד הוא ראש מערכת הכשרות של בד"ץ יורה דעה, רב השכונות נווה אחיעזר ושיכון ו' בבני ברק ומוהל ותיק וידוע. הרב מחפוד מקפיד שלא לפספס אף אירוע אליו הוא מוזמן, אך את הברית המיוחדת שערך בשבוע שעבר, באמצע כביש ראשי כמה דקות לפני שקיעה, הוא כנראה לא ישכח לעולם. בשיחה עם חדשות כיפה, נהגו של הרב, אשר מדמון, מספר על השתלשלות הסיפור שריגש את הרשת.

"בזמן ההפסקה והמנוחה שלו, הרב התקשר אליי ואמר לי לבוא דחוף"

"זה היה לפני שבוע ביום שני, בזמן המנוחה של הרב. באמצע ההפסקה, הרב התקשר אליי ואמר לי לבוא דחוף כי יש ברית. מסתבר כי ההורים של התינוק המתגוררים בירושלים, התקשרו לרב שעה לפני שקיעה, ומסיבות אישיות התעכבו וביקשו שהברית תתקיים ביום השמיני לפני סוף היום. סיכמנו איתם שניפגש באמצע הדרך, בין ירושלים לבני ברק, כדי לקיים את הברית בזמנה לפני שקיעה", סיפר אשר. 

צילום: אשר מדמון

מדמון סיפר כי למרות שהאבא טרם הגיע, הם החליטו לקיים את הברית בזמן. "הגענו לאזור נתב"ג תוך כדי שהאבא על הקו. הגענו לכניסה של נתב"ג וומצאנו מקום בטוח שיהיה אפשר לעצור כדי לערוך את ברית המילה. תוך כמה דקות האמא הגיעה אלינו עם התינוק, ללא האב שכן הוא הגיע ברכב נפרד. מדובר בשעות של פקקים, הגענו לשמה ב16:20 שהשקיעה ב16:35. חיכינו קצת לאבא וראינו שהוא מתעכב, ומסתבר ששוטר עצר ועיכב אותו ונתן קיבל דו"ח. אם היינו מחכים לו, כנראה הוא היה מגיע אחרי השקיעה". 

"היו לי עם הרב לא מעט מקרים אבל זה היה אירוע מיוחד, מרגש ושונה"

עוד סיפר כי "האימא באה עם שני חברים והתינוק. הרב הכין את הדברים לברית, תוך כדי שהשומרים רואים אותנו ומנסים לברר מה קורה, והסברתי להם שאנחנו באמצע ברית מילה והרב מחפוד המוהל. השומרים התלהבו מהרעיון וגם ביקשו ברכה מהרב. הברית הסתיימה והמשכנו לדרכנו".

בסיום דבריו, ציין מדמון כי האירוע הזה היה מרגש ושונה. "זו מסירות של ההורים, שזה יהיה ביום השמיני ושל הרב מחפוד, שעבר את גיל ה-80 ועבר לא מזמן אירוע מוחי. היו לי עם הרב לא מעט מקרים, של נסיעות ובריתות באופן ספונטני. אבל זה באמת היה מקרה מיוחד, מרגש ושונה מכל המקרים".