תיעוד המעצר רופאים בכירים נעצרו לאחר סחר ברשיונות קנאביס

לאחר חקירה סמויה של משטרת ישראל, נחשפה רשת של רופאים בכירים ועוד חשודים שסחרו ומכרו אישורי קנאביס לא חוקיים. הרופאים והחשודים נעצרו לאחר שהחקירה הפכה לגלויה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 09:10 יא בכסלו התשפג

רופאים בכירים נעצרו לאחר סחר ברשיונות קנאביס
אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

רופאים בכירים נעצרו: לאחר חקירה סמויה של יחידת להב 433, נגד רופאים וחשודים נוספים בגין קבלת שוחד ומכירה שלא כדין של רישיונות לקנאביס רפואי לכל דורש, דרך ערוצים מקוונים, וביניהם בטלגרם. משטרת ישראל עצרה הבוקר (ב') רופאים בכירים וחשודים נוספים בחשד להנפקה וסחר ברישיונות לשימוש בקנאביס רפואי שלא כדין, ללא צורך רפואי, לכל המרבה במחיר.

מכרו רשיונות קנאביס באינטרנט

מהחקירה עד כה עולה כי חלק מהחשודים פרסמו באמצעות רשת האינטרנט וערוצי טלגרם, שירות למכירת רישיונות קנאביס רפואי, שהגיעו ללקוחותיהם תוך 24 שעות וללא כל צורך בעבר רפואי. עבור רכישת הרישיון שילמו הלקוחות אלפי ש"ח וכן שילמו בנוסף עבור חידושי הרישיון והגדלת המינונים. הרישיון היה נשלח ללקוח בסוף התהליך ונחזה כרישיון אותנטי החתום בידי רופאים המוסמכים לאשר אותו מטעם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

צפו במעצר החשודים:

חקירת היחידה הארצית לסייבר של להב 433 חשפה רשת של רופאים, שהמליצו על קבלת רישיונות קנאביס, רופאים שהוסמכו ע"י משרד הבריאות לאשר הנפקת רישיונות וכן מעורבים נוספים שתיווכו בינם לבין הלקוחות שביקשו לקבל רישיון לקנאביס ללא כל סיבה רפואית. היקף העבירות של "תעשיית" הנפקת הרישיונות מוערך בשווי העולה על סך של 17 מיליון ש"ח. 

רופאים סוחרים ברשיונות קנאביס

רופאים סוחרים ברשיונות קנאביס צילום: shutterstock

חברת "מיצוי זכויות" התבררה כסיפור כיסוי

עוד חשפה היחידה את החברה אשר סיפקה להתארגנות העבריינית מעטפת שירותים, בהתחזותה לחברה לגיטימית העוסקת במיצוי זכויות בתחום הקנאביס הרפואי. החברה סייעה לרוכשי הרישיונות בהמצאת "סיפור כיסוי", ששימש כתירוץ להמלצה על שימוש בקנאביס, הדרכה כיצד להציג את סיפור הכיסוי, עזרה בקבלת מסמכים רפואיים וחיבור לרופאים ה"ממליצים" וה"מאשרים" אשר להם שילמה החברה עבור כל רישיון שאושר. 

במסגרת החקירה אף עלה, כי במספר מקרים סוחרי סמים ניצלו את האישורים שהתקבלו מהרופאים החשודים, בכדי לסחור בקנביס למטרות רווח. כאמור, הבוקר עם הפיכת החקירה לגלויה, ביצעה יחידת הסייבר הארצית מעצרים של חשודים מכל רחבי הארץ, והם מובאים בשעה זו לחקירה ביחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה, יובאו לדיון להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ.