בשורה לחיילות: מהפכת הלבוש בצה"ל יוצאת לדרך

החל מחודש אוגוסט הקרוב, חיילות בשירות חובה יקבלו שלושה סטים של מדים לפי בחירתן: מדים בעלי כיסים אחוריים, דגמ"ח או שילוב של שני סוגי הסטים | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 21:19 י בכסלו התשפג

בשורה לחיילות: מהפכת הלבוש בצה"ל יוצאת לדרך
חיילות מתגייסות. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. דובר צה"ל

מהפכת הלבוש בצה"ל:  מרכז ההספקה המטכ"לי (המרה"ס) ערך סקר נרחב בקרב חיילות החובה בנושא מדי ה-א' בו נשאלו האם הן מעדיפות דגם דגמ"ח, מדים שחיילים מקבלים, או דגם כיסים אחוריים, מדים שחיילות מקבלות. הנושא, לרבות ממצאי הסקר וההמלצות עלו לאישור ובחינה של הגורמים הרלוונטיים באגף כוח אדם (אכ״א) ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט״ל) ולבסוף הוחלט כי החל מאוגוסט 2023, תינתן אפשרות בחירה בין סוגי המדים.

חיילת שתגיע לשרשרת החיול, תקבל מהאפסנאות שלושה סטים של מדים לפי בחירתה: חיילת מחילות היבשה, תקבל מכנסי דגמ"ח וחולצה בעלת שני כיסים או דגם מכנסיים עם כיסים אחוריים וחולצה בעלת כיס אחד או שתקבל שילוב של שני סוגי הסטים.

מכנסי דגמ"ח

מכנסי דגמ"ח צילום: דובר צה"ל

חיילות מזרוע האוויר והחלל ומזרוע הים יוכלו לבחור מכנסיים בעלי כיסים קדמיים (״קופיקו״) עם חולצה בעלת שני כיסים או מכנסיים בעל שני כיסים אחוריים עם חולצה בעלת כיס אחד.

ומה עם חיילות שכבר בשירות?

חיילות שכבר עכשיו בשירות, יוכלו גם לממש את זכות הבחירה, והחל מאוגוסט 2023 ,חיילות חובה עם יתרת שירות של יותר משישה חודשים יוכלו לקבל סט מדים נוסף על פי בחירתן. שיטת החלוקה במקרה זה טרם נקבעה.

מכנסיים עם כיסים אחוריים. צילום: דובר צה"ל

חיילות ילבשו את מכנסי הדגמ"ח (חיילות מחילות היבשה) או מכנסיים בעלי כיסים קדמיים (חיילות מזרוע האוויר והחלל וזרוע הים) או מכנסיים בעלי כיסים אחוריים וינעלו נעלי שלושה רבעים המחולקות לחיילות ביום גיוסן (למעט חיילות במקצועות הלחימה ובמקצועות שאושרו להן נעליים גבוהות, בהתאם להנחיות ההופעה והלבוש).

ומה עם הנעליים?

בנות המשתייכות לאוכלוסיית הכלל צה"לי זכאיות לנעלי ¾, המוכרות יותר בשם נעלי בנות. במסגרת מהפכת הלבוש, הוחלט לייצר נעלי ¾ משופרות, ממש "מיני נעלי חי"ר", כדי לשפר את האיכות עבור חיילות החובה.

צילום: דובר צה"ל

המרה"ס, בשיתוף עם החט"ל, פיתח דגם ראשוני של הנעל עבור פיילוט שייחל בחודש הבא (ינואר 2023). במסגרת הפיילוט, שיימשך כחודשיים, יחולק הדגם המשופר של נעלי ה-3/4 למספר חיילות לטובת בחינה של נוחות, שחיקה וייצוגיות. בסיום ימולא סקר שביעות רצון ומבחן עמידות. אם הפיילוט יצליח כמתוכנן, כלל החיילות המשתייכות לאוכלוסיית הכל"צ יקבלו זוג נעלי ¾ משופרות כבר ממחזור גיוס נובמבר 2023. כרגע לא מתוכננת חלוקה לחיילות שכבר בשירות.

עם הנעליים האלו, ניתן יהיה ללכת גם עם מדים מדגם דגמ"ח וגם עם דגם כיסים אחוריים - וכל זאת, רק ההתחלה. יודגש כי השינויים בנושא מדי החיילות ייכנסו לתוקף החל מאוגוסט 2023. הנחיות ההופעה והלבוש בנושא מדי חיילות יפורסמו באגרת הקיץ 2023 לפני מועד חלוקת המדים למתגייסות בגיוסי אוגוסט 2023.