אלאור אזריה הגיש בקשה רשמית למחיקת עברו הפלילי

חמש שנים אחרי: החייל שהורשע בהריגה והתנהגות שאינה הולמת מגיש בקשה למשרד הביטחון למחיקת עברו הפלילי | צה"ל מתנגד, ושר הביטחון צפוי לקבל את התנגדותו ולהמליץ להרצוג שלא לחון אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 21:29 ז בכסלו התשפג

אלאור אזריה הגיש בקשה רשמית למחיקת עברו הפלילי
צילום: Flash90

מאז ירה במחבל ששכב על הארץ בחברון במרץ 2016, דמותו של אלאור אזריה, כך נדמה, ירדה מהכותרות. הוא התחתן,  פתח בית קפה, והבליח פה ושם באירועים מיוחדים. היום (ה') מתפרסם ב-N12 כי אזריה הגיש בקשה למשרד הביטחון ובה הוא מבקש למחוק את עברו הפלילי.

צה"ל מתנגד, גנץ יקבל את עמדתו

לפי N12, הבקשה הועברה לצה"ל, שהציג עמדה חד-משמעית שלא לאשר את הבקשה והעביר את מסקנתו גם לשר הביטחון גנץ. נכון לשעה זו גנץ עוד לא ענה, אך הוא צפוי ל'קבל את המלצת הצבא, ולהמליץ לנשיא הרצוג שלא לחון את אזריה. נזכיר כי גם הנשיא ריבלין דחה בקשה דומה של אזריה.

גנץ בביקור

גנץ מבקר בבסיס צה"ל | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

נזכיר כי אזריה לא התחרט על מעשהו, וטען כי היה חוזר אליו שוב. "אני שלם עם עצמי לגמרי. פעלתי כמו שצריך. הלכתי עם האמת שלי. פעלתי הכי נכון, ולא היה צריך לקרות שום דבר מכל מה שקרה. אין בי שום חרטה", הוא חוזר שוב ושוב, "אין בי שום ספק. תחזירי אותי עכשיו לאותן שניות באירוע בחברון - אני פועל בדיוק אותו דבר. כי ככה היה צריך לפעול", אמר בראיון אחרי השחרור.

ברקע הבקשה עומדת גם תכניתו של הרצוג להרחיב את החנינות שבסמכותו לתת. במסגרת המדיניות, לקראת שנת ה-75 למדינה, השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מן הרגיל. יינתן בו משקל מיוחד לנסיבות אישיות ומשפחתיות, ולתהליכי שיקום ביחס למבקשי חנינה בני 75 ומעלה, נכי צה"ל ומערכות הביטחון, ובכללם הלומי קרב ומי שתרם תרומה ייחודית לביטחון המדינה.