ירושלים תתחדשי: כך תראה תחנת הרכבת החדשה במרכז העיר

צעד נוסף בדרך לאישור התוכנית להארכת תחנת הרכבת המהירה לירושלים למרכז העיר: מינהל התכנון החליט להעביר את התוכנית להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 11:57 ה בכסלו התשפג

ירושלים תתחדשי: כך תראה תחנת הרכבת החדשה במרכז העיר
הדמיית תחנת הרכבת החדשה, צילום: פלג אדריכלים

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) שבמינהל התכנון, בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, החליטה היום (שני 28.11.2022), להעביר את התוכנית להארכת מסילת הרכבת המהירה להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור. 

המסילה כולה תעבור במנהרה בתת-הקרקע ותכלול שתי תחנות נוסעים חדשות

המסילה שמסתיימת כיום בתחנת "נבון" הכניסה לעיר, תוארך עד מתחם החאן שבמרכז העיר. המסילה כולה תעבור במנהרה בתת-הקרקע ותכלול שתי תחנות נוסעים חדשות: תחנה במרכז העיר, בסמוך לצומת הרחובות יפו והמלך ג'ורג' ותחנה נוספת, במתחם החאן, בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית. הקמת התחנות תקל על העומס הקיים והחזוי בתחנת יצחק נבון על ידי פיזור נוסעים יעיל יותר ותאפשר גישה להולכי רגל למוקדי תעסוקה ומסחר וקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה. 

הדמיית תחנת הרכבת החדשה בירושלים

הדמיית תחנת הרכבת החדשה בירושלים צילום: פלג אדריכלים

הצפי ל-2040 -  13 רכבות לשעה בכל כיוון לירושלים וממנה

בתכנון התחנות והפיתוח סביבן ניתן דגש על השתלבותן במרקם ההיסטורי והמבנים והאלמנטים הקיימים לשימור. התוכנית מקודמת בהתאמה לתכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, לפיה בשנה זו צפויות 13 רכבות לשעה בכל כיוון לירושלים וממנה.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הות"ל, עו"ד שלומי הייזלר: "מדובר בבשורה של ממש לעיר ירושלים. הארכת הקו המהיר לירושלים למרכז העיר ולאזור החאן, צפויה להגדיל את כמות ותדירות הרכבות לירושלים וממנה, והקמת המסילה תוכל למנף פרויקטי פיתוח רבים בעיר".

מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי-רדאעי: "מדובר בפרויקט תשתית לאומית ייחודי, הארכת קו הרכבת לתוך העיר ישפר את השירות הרכבתי. ביצוע הפרויקט הינו אתגר הנדסי ואורבני מאתגר".