אחרי ההפגנה האמיצה: איומים על משפחות השחקנים האיראנים

בעקבות מחאתם של שחקני איראן במשחק מול אנגליה, משפחות השחקנים קיבלו איומים מהרפובליקה האסלאמית כי הם יסבלו ממאסר ועינויים במידה והם יבזו שוב את כבודה של המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 21:34 ד בכסלו התשפג

אחרי ההפגנה האמיצה: איומים על משפחות השחקנים האיראנים
נבחרת איראן, צילום: shutterstock

מונדיאל 2022: ביומו השני של המונדיאל השחקנים האיראנים הפתיעו את כולם כאשר הביעו את תמיכתם במפגינים הרבים בארצם במחאות נגד המשטר. במהלך ההמנון עמדו שחקני איראן ואף לא אחד מהם שר את ההמנון, גם ביציעים רבים מהאוהדים האיראנים לא שרו ואף שרקו בוז במהלך ההמנון כמחאה והזדהות עם המוחים באיראן. מחר (ג') ייערך המשחק ההיסטורי בין איראן לארצות הברית, וככל הנראה, השחקנים האיראנים יאלצו בעל כורחם לשיר את ההמנון.

על פי דיווח של CNN, משפחות שחקני נבחרת איראן קיבלו איומי מאסר ועינויים אם השחקנים "לא יתנהגו יפה"  יבזו את כבודה של המדינה במשחק מול האויבת הגדולה מהמערב. עוד עולה מהדיווח כי מקור המעורה באבטחת משחקי המונדיאל בקטאר אמר לרשת הטלוויזיה האמריקאית כי עשרות קציני משמרות המהפכה גויסו כדי לפקח על השחקנים, שאינם יכולים לצאת מהמלון ולפגוש זרים.

גנץ נערך למשחק ההיסטורי במונדיאל וחושף במי הוא תומך

לקראת המשחק ההיסטורי של נבחרת ארצות הברית מול הנבחרת האיראנית, האמריקאים מקבלים תמיכה מיו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ. לשאלה האם הוא רוצה להביע עמדה או תמיכה פומבית לקראת משחק ארה"ב נגד איראן, ענה שר הביטחון: "תומך מקצועית ותומך אסטרטגית בניצחון האמריקאי ואני מקווה שנוכל לראות את המשחק הזה".