10 שנות מאסר למבצע הלינץ' בשומר החומות

בית המשפט גזר על אדהם בשיר, בן 24 מעכו, שהודה והורשע במעורבות בלינץ במור ג'נאשווילי בפרעות בעכו, בזמן מבצע שומר החומות עשר שנות מאסר | "מדובר בהתקפה מכוערת וחשוכה, המחייבת ענישה משמעותית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 11:45 ד בכסלו התשפג

10 שנות מאסר למבצע הלינץ' בשומר החומות
מור ג'נאשווילי בבית המשפט, צילום: Shir Torem/Flash90

10 שנות מאסר למחבל שביצע לינץ' בשומר החומות: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ב') 10 שנות מאסר על אדהם בשיר, בן 24 מעכו, שהודה והורשע בלינץ' במור ג'נאשווילי בזמן מבצע "שומר החומות". בשיר הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה בנסיבות טרור. על פי הסדר הטיעון, בשיר זרק אבן לעבר רכבו של ג'נאשווילי ולאחר מכן שבר באמצעות אלה את חלון הרכב כדי לפגוע בו. הוא היה נוכח במקום בזמן שההמון התנפל על ג'נאשווילי כשניסה להימלט מרכבו

הותקף בידי המון משולהב

ג'נאשווילי הותקף במאי 2021 בידי המון משולהב, אבנים וחפצים הושלכו לעבר רכבו בזמן נסיעה.  בהמשך הוכה באלות ומוטות ברזל ורכבו הוצת. לאחר כמן, ג'נאשווילי איבד את הכרתו ואושפז בבית החולים במצב בינוני ובהמשך נזקק לשיקום ארוך טווח.

השופטים גלית ציגלר ושמואל מנדלבום וראש הרכב השופטים יחיאל ליפשיץ קבעו בהכרעת הדין כי: "האירוע שלפניניו אינו אלא לינץ' שבמהלכו הותקף מור באופן קשה ואכזרי, והוא מהבולטים לרעה מבין אירועי שומר החומות. כל חטאו של מור היה העובדה שהוא יהודי, וביש מזלו היה בכך שהגיע לבית אמו דווקא באותו יום נורא. איש לא אמור להיות מותקף במדינתו, והדברים נכונים וחמורים שבעתיים כשהסיבה לאותה מתקפה פרועה היא זהותו הדתית לאומית של המותקף. מדובר בהתקפה מכוערת וחשוכה, המחייבת ענישה משמעותית".

המחבל אדהם בשיר, עשר שנות מאסר

המחבל אדהם בשיר, עשר שנות מאסר צילום: Shir Torem/Flash90

עוד הוסיפו השופטים: "מור נחבל בצורה קשה בכל חלקי גופו ומצבו הוגדר בינוני. הוא עבר הליך שיקום ממושך, חלק גדול ממנו בתנאי אשפוז, ונאלץ להסתייע בכיסא גלגלים כמה חודשים, וגם כיום הוא נזקק להמשך טיפול ומעקב. פגיעה ממשית נוספת הייתה במישורים הנפשי, התעסוקתי והחברתי".

ג'נאשווילי: "היום אני יודע שעם ישראל איתי"

לאחר פסק הדין ובצאתו מבית המשפט אמר ג'אנשווילי כי "החלטה ראויה ומחזקת" והוסיף: "היום אני יודע שעם ישראל איתי". "בית המשפט קבע עונש תקדימי", אמר עו"ד אוהד כהן מפרקליטות צפון, "קיבלו את הטענות שלנו במלואן, מי שתוקף על רקע גזעני ועל גזע מוצא, צפוי לשנים ארוכות בכלא". 

ג

ג'נאשווילי היום צילום: Shir Torem/Flash90

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את מור מסר לאחר גזר הדין: "זהו סיומו של פרק ראשון במאבק ארוך שמור מנהל יחד עם כל עם ישראל מול ההתקוממות הטרוריסטית נגד אזרחי ישראל, מול הניסיון לרצוח יהודים רק בשל היותם יהודים, מול הניסיון לערער על קיומו של העם היהודי בארץ ישראל. פסק הדין הוא משמעותי וקובע ענישה מחמירה כלפי המעורבים בלינץ' האכזרי במור. מדובר בנאשם שחלקו בלינץ היה בדרג נמוך והודה בהתחלה בכתב האישום. השופטים קבעו שלולי הודאתו היה מקבל יותר. וזה בעצם מורה על כיוון הענישה ביחס לאלו שהיו יותר פעילים שם אנו מצפים שהענישה תעלה בעוד שנים רבות. אנחנו מודים לפרקליטות ולשופטים על חיזוק ההרתעה כלפי המחבלים ע"י גזר הדין. אנחנו מקווים כלל המעורבים בלינץ' יענשו בכל חומרת הדין", אמר בלייכר.