ליאת בן ארי שוקלת להתפטר: "למה אני צריכה את זה?"

המשנה לפרקליט המדינה והתובעת הראשית במשפט נתניהו, שוקלת להתפטר מתפקידה בשל המתקפות שהיא ובני משפחתה סופגים בשל תיקי האלפים של נתניהו | "היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בתוקף את המתקפות האישיות נגד ליאת בן-ארי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/11/22 19:38 ג בכסלו התשפג

ליאת בן ארי שוקלת להתפטר: "למה אני צריכה את זה?"
עו"ד ליאת בן ארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עו"ד ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה, מביעה מזה תקופה ארוכה את רצונה לפרוש מתפקידה. הרקע לדבריה: תיקי האלפים בהם בן ארי משמשת כתובעת הראשית, והמתקפה של תומכי בנימין נתניהו נגדה ונגד בני משפחתה. כך פרסם הערב (א') אבישי גרינצייג באתר גלובס. על פי הפרסום את הדברים אמרה בן ארי בשיחות סגורות עם קולגות והממונים עליה במשרד המשפטים.

"די, נמאס"

באותן שיחות טענה עו"ד בן ארי כי חייה אינם פשוטים. כך למשל, כשאחותה נפטרה ברשתות החברתיות היא הואשמה כמי שהמציאה שיש לה אחות. לטענתה, בנה הקטן ספג גם הוא עלבונות. בן ארי הוסיפה כי מפגינים ליד ביתה עם תמונות מזעזעות והתבטאויות מכוערות במיוחד. לדבריה, כך על פי הרפסום בגלובס, היא אמרה: "די, נמאס. למה אני צריכה את זה?"

עם הישמע טענות ברשתות החברתיות כי בנה תקף שוטר, דרשה בן ארי את גיבוי משרד המשפטים לדברים שמהווים עלילה, כך לטענתה. היועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט התלבט כיצד לנהוג כי מדובר בכלל בטענות נגד בנה ולכאורה אינן קשורות באופן ישיר לעבודתה במשרד המשפטים. לבסוף הוחלט כי דוברות משרד המשפטים רק תשמש ככלי להעברת תגובותיה.

בן ארי הסבירה באותן שיחות כי למרות שהיא חשב מיצוי, היא לא מתפטרת בשל "תחושת מחויבות עמוקה מדי, אולי מטמטום". עוד היא ציינה: "בינתיים אני עוד נשארת, כמה זמן זה עוד יימשך? אני לא יודעת".

משרד המשפטים: "לאחרונה הביעה בפני גורמים מחשבות על תחושת מיצוי מסיבות שונות"

מדוברות משרד המשפטים נמסר מטעמה של ליאת בן ארי: "ליאת בן ארי היא המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית מזה כשלוש שנים, לאחר שכיהנה כפרקליטת מחוז למעלה משבע שנים, ועומדת בראש צוות תיקי האלפים. אכן, לאחרונה הביעה בפני גורמים מחשבות על תחושת מיצוי מסיבות שונות, ולאחר 25 שנות עבודה בפרקליטות, אולם היא נשארת בתפקידה, בין היתר לאור תחושת מחויבות עמוקה כלפי הצוות בראשותו היא עומדת".

תגובת היועמ"שית ופרקליט המדינה כפי שהובאה בגלובס: "היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בתוקף את המתקפות האישיות נגד המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן-ארי, ונגד הפרקליטים החברים בצוותה, משרתי ציבור מסורים".

"עו״ד בן-ארי היא פרקליטה מעולה, אשר עושה את עבודתה ביושרה ובמקצועיות, בעלת עמוד שידרה איתן, וזוכה לאמון והערכה של היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. השבוע הוגשה בקשה למניעת הטרדה מאיימת נגד בן משפחתה של בן ארי. כמו כן נפתחו לאחרונה חקירות פליליות נגד אלה המטרידים עדים ומבקשים להשפיע על ברור האמת".