רכז ביטחון הודח על ידי צה"ל: "משתף פעולה עם נוער הגבעות"

צה"ל הדיח מתפקידו את רכז הביטחון של מאחזי שילה בבנימין בהמלצת שב"כ בטענה כי הוא משתף פעולה עם נוער הגבעות: "הרכז מקשה על פעילות החטיבה היהודית בשב"כ וימ"ר ש"י נגד פשיעה לאומנית באזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 14:00 ל בחשון התשפג

רכז ביטחון הודח על ידי צה"ל: "משתף פעולה עם נוער הגבעות"
צילום: Gili Yaari / Flash 90

בגלל שיתוף עם נוער הגבעות: מפקד אוגדת איו"ש ומח"ט בנימין, החליטו היום (ה') בהמלצת שב"כ להדיח  את רכז הביטחון של מאחזי שילה בבנימין מתפקידו, כך על פי פרסום של הכתבת של תאגיד הציבור הישראלי ביהודה ושומרון, כרמל דנגור. בשיחת ההדחה נאמר לרכז הביטחון כי הוא "מקשה על פעילות החטיבה היהודית בשב"כ וימ"ר ש"י נגד פשיעה לאומנית באזור, ומשתף פעולה עם נוער הגבעות".

חבריו של הרכז: מדובר בדמות מוערכת מאוד, אדם שקול ומתון

חבריו של רכז הביטחון הגיבו להחלטה וטענו כי היא תמוהה: "נדהמנו עם קבלת הידיעה. מדובר בדמות מוערכת מאוד, אדם שקול ומתון, ממלא במסירות רבה תפקיד רגיש ומורכב. לצערנו ימ"ר ש"י מתנהל כפיל בחנות חרסינה, ללא תיאום עם ההנהגה האזרחית וללא ראייה רוחבית ומקיפה. מבינים שעוד יתקיים היום דיון בנושא, ומקווים שפיטוריו ירדו מהשולחן".

מצה"ל נמסר: "בהתאם לשיקולים ביטחוניים ומקצועיים, הוחלט בכפוף לשימוע על ביטול מינויו של איש הביטחון האזרחי במרחב".

יממה לאחר הפיגועים בירושלים: כוחות משטרה פינו את גבעת נחלת צבי

בתוך כך, כוחות משטרה והמנהל אזרחי פינו הבוקר (ה') בפעם החמישית את בתי גבעת נחלת צבי בבנימין. אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הטיל צו שטח צבאי סגור על המקום כדי למנוע את הנוכחות היהודית בגבעה. הכוחות הגיעו לגבעה מלווים במשאית צה"לית שהובאה למקום כדי להחרים את הציוד האישי של התושבים.

צילום: ללא

בגבעה מתחו ביקורת חריפה על ההרס: "המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני אמש עדיין מסתובבים חופשי, אבל בעיני מערכת הביטחון הסכנה הקיומית האמיתית הם יהודים חלוצים ששומרים על אדמות הלאום מפני ההשתלטות הערבית. המדינה איבדה את הכיוון".