הנשיא בטקס לציון חג הסיגד: "אין כוח בעולם שישבור את רוחנו"

הנשיא הרצוג בירך את הקהילה האתיופית בטקס התפילה המרכזי לציון חג הסיגד, והתייחס לפיגוע שאירע הבוקר: "נמשיך לעמוד איתנים ונחושים, ולהוכיח שאין כוח בעולם שישבור את הרוח הישראלית המלוכדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 15:06 כט בחשון התשפג

הנשיא בטקס לציון חג הסיגד: "אין כוח בעולם שישבור את רוחנו"
צילום: חיים צח/ לע"מ

חג הסיגד התשפ"ג: טקס התפילה המרכזי לציון חג הסיגד של העדה האתיופית בישראל, התקיים היום (ד') בטיילת ארמון הנציב בירושלים. האירוע התקיים בנוכחות נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שרת העלייה והקליטה, חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה, חבר הכנסת משה סולומון, שופט בית המשפט העליון, דוד מינץ ונבחרי ציבור נוספים.

חגיגות הסיגד בירושלים

חגיגות הסיגד בירושלים צילום: יח"צ

הפיגוע לא יחליש אותנו ולא יערער את אמונתנו בצדקת דרכנו

במהלך הטקס נשיא המדינה התייחס לפיגוע בירושלים שהתרחש הבוקר: "הפיגוע המשולב שאירע הבוקר לא יחליש אותנו ולא יערער את אמונתנו בצדקת דרכנו, ובזכותנו לחיות חיים שלווים ובטוחים בארץ ישראל ובמדינתנו, כולל בירושלים בירת הנצח שלנו. למול גורמי טרור מלאי שנאה, ומחבלים נתעבים ושפלים, נמשיך לעמוד איתנים ונחושים, ולהוכיח שאין כוח בעולם שישבור את הרוח הישראלית המלוכדת". 

צילום: חיים צח/ לע"מ

יהודי אתיופיה לא באו לישראל עם ידיים ריקות. הם באו עם ידיים מלאות

בנוסף לכך, נשיא המדינה הזכיר על המסע של יהודי אתיופיה בעליה לארץ ישראל: "יהודי אתיופיה לא באו לארץ ישראל, לירוסלם, עם ידיים ריקות. הם באו עם ידיים מלאות. יחד אתכם, בתרמיל שנשאתם בדרך הקשה והארוכה חזרה הביתה הבאתם רוח של גבורה ואצילות, רוח של אהבת ישראל, רוח שעמדה במבחנים קשים לאורך המסע עמוס התלאות שעברתם, ובשנות הגלות הציפייה והכמיהה לציון. יחד אתכם הבאתם אהבה עזה לציון, אהבה בלי סייגים. והיום, כולנו אוהבים את ירושלים בזכותם, קצת אחרת. אנחנו הדור שזכה להגיע, להיפגש, לעמוד יחד, ולומר 'שלום לך ירושלים'". 

בסיום דבריו הודה נשיא המדינה לבני הקהילה האתיופית ואמר: "תודה על הכיסופים, תודה על הדבקות במטרה, תודה על האהבה העצומה לציון. תודה על האמונה תודה על התקווה ותודה על ההגשמה".