חטיפת הגופה בג'נין מחבלים חטפו גופת נער ישראלי שנפצע בתאונת דרכים בלב ג'נין

שני ישראלים חצו הלילה את הגבול לג'נין שם היו מעורבים בתאונת דרכים קשה. הם הובהלו לבית חולים מקומי, שם נקבע מותו של אחד מהם, טירן פרו. הפצוע הועבר לישראל, גופת ההרוג נחטפה על ידי חמושים | ישראל דורשת מהרשות: החזירו את הגופה מיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 07:45 כט בחשון התשפג

מחבלים חטפו גופת נער ישראלי שנפצע בתאונת דרכים בלב ג'נין
ג'נין, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שני אזרחים ישראלים שנכנסו הלילה לג'נין והיו מעורבים בתאונת דרכים פונו לבית חולים מקומי במקום, שם נקבע מותו של אחד הפצועים. גופתו של ההרוג, טירן פרו נחטפה מבית החולים על ידי חמושים פלשתינים, הפצוע הועבר לישראל. מי שקיבלו את האחריות לחטיפת הגופה של טירן הם גדודי חללי אל-אקצא שבתמורה דורשים החזרת גופות מחבלים שנמצאות בישראל. בתגובה, ישראל סגרה את המעברים באיזור ג'נין.

השייח מואפק טריף שוחח עם מושל ג'נין 

משפחתו של ההרוג בג'נין, טירן פרו, נפגשה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן. ראש העדה הדרוזית, השייח מואפק טריף שוחח עם מספר גורמים מהלך הלילה בניסיון להביא לשחרור הגופה של פרו. בין הגורמים איתם שוחח, מושל ג'נין אכרם אל-רג'וב ובכירים אחרים ברשות הפלסטינית. לאחר מכן אמר טריף: "מדובר בעניין אנושי ובסיסי. החזקת הגופה מנוגדת לכל מנהג מוסרי, דתי וחברתי. לא יעלה על הדעת ואין זה מתקבל שבחלוף שעות רבות מהיוודע הפטירה - הדבר לא בא על פתרונו"

בעקבות חטיפת גופתו של טירן פרו אמש בג'נין ובתום הערכת מצב ביטחונית שקיים הבוקר שר הביטחון, הוחלט על סגירת מעברי גלבוע (ג׳למה) וסאלם שבאזור ג׳נין.

דובר צה"ל: "הציפייה שתוחזר למשפחתו בישראל בהקדם"

מדובר צה"ל נמסר: אזרח ישראלי צעיר, נכנס אתמול (ג') עם אזרח נוסף, דרך מעבר גלבוע, למרחב העיר ג'נין. השניים היו מעורבים בתאונת דרכים קשה והועברו לטיפול רפואי בבית החולים המקומי שם מת אחד מהם מפצעיו. חברו, האזרח הפצוע, הועבר במצב קשה לטיפול רפואי בישראל. גופתו של הצעיר נלקחה מבית החולים בג'נין והציפייה שתוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש.