כוכבי מזהיר מפני הגרעין האיראני: "אנחנו בנקודת זמן קריטית"

הרמטכ"ל ערך סבב פגישות בפנטגון ובבית הלבן והזהיר את בכירי הממשל: "אנחנו נמצאים בנקודה קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ושיתוף הפעולה עם ארה"ב כנגד איראן ושלוחיה באזור"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/11/22 18:55 כח בחשון התשפג

כוכבי מזהיר מפני הגרעין האיראני: "אנחנו בנקודת זמן קריטית"
הרמטכ"ל בפגישות בפנטגון ובבית הלבן, צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים אתמול (ב'), סדרת פגישות מקצועיות בוושינגטון (בפטנגון ובבית הלבן) במסגרתן נועד עם שגריר ישראל בארה"ב, מיכאל הרצוג, ושוחח איתו על עיקרי תמונת המצב האזורית. לאחר מכן נפגש הרמטכ"ל בפעם השנייה השבוע עם יו"ר המטו"ם, גנרל מארק מילי. השניים דנו בהמשך חיזוק שיתופי הפעולה בין הצבאות ובאיומים באזור אשר בראשם איום הגרעין האיראני. 

צה"ל מקדם במרץ תוכניות צבאיות נגד איראן 

הרמטכ"ל המשיך לפגישה בבית הלבן ונועד עם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סליבן. השניים שוחחו אודות אתגרי הביטחון במזרח התיכון והאיום האיראני. סאליבן אמר כי ארה"ב עומדת מאחורי התחייבות נשיא ארה"ב למנוע מאיראן נשק גרעיני. השניים דנו גם במצב הביטחוני ביהודה ושומרון וברצון לשמור על יציבות באזור ולמנוע התדרדרות ביטחונית. בהמשך נפגש הרמטכ"ל גם עם ראש ה-CIA, ויליאם ברנס.

בפתח דבריו, הודה כוכבי לבכירי מערכת הביטחון בארצות הברית על השותפות והתמיכה. "מצד אחד איראן נמצאת תחת לחצים רבים, כלכליים, צבאיים ופנימיים, ומנגד ממשיכה לקדם את פרויקט הגרעין". הרמטכ"ל הבהיר שצה"ל מקדם במרץ את כלל התוכניות המבצעיות כנגד איראן, "אנחנו בנקודת זמן קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ואת שיתוף הפעולה כנגד איראן ושלוחיה באזור".