"משיח": תזמורת הצבא הבריטי בניגונים חסידיים

ברחובות לונדון הושמעו בתחילת השבוע ניגונים חסידיים בטקס זיכרון שהתקיים לזכר חיילים יהודים בצבא הבריטי, הרב הראשי בירך את החיילים בברכת כהנים | צפו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/11/22 16:56 כח בחשון התשפג

"משיח": תזמורת הצבא הבריטי בניגונים חסידיים
צילום: צילומסך

אבל כבד נפל על הקהילה היהודית בבריטניה עם מותה של המלכה אליזבת' השנייה בחודש ספטמבר האחרון, "הקשרים שלנו היו אדוקים", כך אמר הרב יוסף דווק, הרב הראשי של הקהילה הספרדית במדינה. עתה, מתברר קשר אדוק נוסף בין היהודים המקומיים לממלכה הבריטית.

בטקס זיכרון שהתקיים לזכר חיילים יהודים בצבא הבריטי בתחילת השבוע באנדרטת הסנוטף בוויטהול ברובע וסטמינסטר שבלונדון, הושמעו ניגונים חסידיים כדוגמאת "משיח", והרב אפרים מירוויס, הרב הראשי של בריטניה, בירך את החיילים היהודים בברכת הכהנים המסורתית. 

הפתרון של בית המלוכה לקהילה היהודית בהכתרת המלך צ'ארלס

הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, אכן יוכל להשתתף בהכתרה של מלך בריטניה, צ'ארלס, שתיערך בחודש מאי, כך עולה מדיווח באתר THE JC. כלי תקשורת בבריטניה דיווחו כי ההכתרה, המתכוננת לעוד חצי שנה, עתידה לחול ביום שבת הקדוש ליהודים. התאריך שנבחר הוא השישי למאי, ובארמון סירבו לומר אם העניין עלה לדיון כשנידון תאריך ההכתרה. גם מלשכת הרב הראשי לבריטניה, הרב אפרים מירוויס, לא הגיבו. אולם כאמור עתה מתברר כי הרב מירוויס יהיה אורחו הרשמי של המלך בבית קלרנס בליל שבת פרשת אמור, הנמצא במרחק של פחות מקילומטר ממנזר ווסטימנטר, כך שיוכל להשתתף בטקס ללא חילול שבת בהגעה למקום.