משרד החינוך על המיצג בבית הספר: "תצוגה של פעילות חינוכית"

מורה תלה תמונות של נתניהו בשילוב צלבי קרס, חבל תלייה וטען כי מדובר במיצג שנועד להמחיש את השלכות ההסתה | משרד החינוך: "הדיון והשיח בנושאים אלה בעת הזו ראויים, אך הדרך הפדגוגית בה בחרו לא בהכרח מותאמת לילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 13:29 כז בחשון התשפג

משרד החינוך על המיצג בבית הספר: "תצוגה של פעילות חינוכית"
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אלי חזן

מורה בית הספר היסודי יהלו"ם ברמת גן תלה אתמול (א') תמונות של ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בשילוב צלבי קרס, חבל תלייה ותמונה שבה הוא מדומה לאדולף היטלר תחת הכיתוב 'בוגד'. בעוד התמונות הוסרו הבוקר, בליכוד מיהרו להגיש תלונה נגד בית הספר. 

לטענת המורה שתלה את התמונות, מדובר במיצג שנועד להמחיש את השלכות ההסתה ולא להסית, שכן לצד התמונות נגד נתניהו, נתלו גם כרזות מסיתות של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, כשהוא עוטה על עצמו כפייה.

משרד החינוך: מדובר בתצוגה של פעילות חינוכית נגד הסתה

ממשרד החינוך נמסר כי "לאחר בירור מעמיק של המקרה, כולל שיחה של שרת החינוך עם מנהלת ביה״ס, מדובר בתצוגה שעלתה לאחר פעילות חינוכית נגד הסתה הקוראת באופן מפורש לשנות את השיח ולהפסיק את האלימות וההסתה. במיצג מוצגות דוגמאות רבות להסתה שהייתה כנגד מנהיגים שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

הם הוסיפו ואמרו כי "הדיון והשיח בנושאים אלה בעת הזו ראויים, אך הדרך הפדגוגית בה בחרו לא בהכרח מותאמת לילדים צעירים בבתי ספר יסודיים. כך או כך, אין מדובר בפעילות הסתה כנגד מנהיג כזה או אחר".

חבר מועצת עיריית רמת גן: "הטירוף הזה חייב להיפסק"

משה רווח, חבר מועצת עיריית רמת גן, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו את התמונות וכתב: "צלב קרס וחבל תלייה, זה המסדרון של בית-הספר היסודי יהלו"ם ברמת גן. הטירוף הזה חייב להיפסק. הורים רבים פנו אליי הלילה בדאגה רבה לאחר שהילדים שיתפו במתרחש היום".

עוד הוסיף וכתב כי "זו הזוועה של מורה בודד שחשף את ילדינו בגיל יסודי, העשב השוטה הזה מקבל משכורתו ממשרד החינוך. פניתי למנהלת אגף החינוך, הגברת רונית פדלון שנדהמה לנוכח התמונות ועורכת כעת בירור מקיף. אני מתכוון להעלות נושא זה לסדר בישיבת המועצה".