נתניהו במתקפה נגד שופט העליון סולברג

על רקע דחיית השופט סולברג את ערעורו של יאיר נתניהו בנוגע לתביעה שהוגשה נגדו על ידי עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי. ראש הממשלה המיועד תקף את ההחלטה בחשבון הטוויטר שלו: "עוול נוראי, בניגוד לחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 19:47 כג בחשון התשפג

נתניהו במתקפה נגד שופט העליון סולברג
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שיאיר הפסיד בערעור, נתניהו תוקף את החלטת בית המשפט: אמש (ד') פסק שופט העליון נועם סולברג כי הוא דוחה את ערעורו של יאיר נתניהו בתביעה שהגיש נגדו עורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי. התביעה על סך 250 אלף ש"ח נידונה בבית המשפט המחוזי וכאמור נתניהו ערער עליה לעליון, סולברג כתב בפסק דינו: "לא מצאתי הצדקה להתערבות בפסק הדין של בית המשפט המחוזי, ב'גלגול שלישי'; בקשת הרשות לערער נדחית אפוא בזאת".

"באופן תקדימי ופרסונלי"

ראש הממשלה המיועד הגיב להחלטה בטוויטר תוך שהוא משתף את דבריו של עורך דינו של יאיר שאמר: "גזלו מיאיר נתניהו כ40-0 אלף ש"ח בעוול נוראי, בניגוד לחוק, ללא שניתנה לו הזכות לנהל הליך משפטי". בהמשך מסביר בנימין נתניהו את השתלשלות האירועים כפי שהוא רואה אותה וכותב: "בניגוד למקובל ובאופן תקדימי ופרסונאלי, יאיר נתניהו, חויב בתשלום אדיר על תביעת לשון הרע שאף אם הייתה נכונה (והיא לא), אינה שווה יותר מכמה עשרות אלפי שקלים בודדים, כל זאת תוך רמיסת זכויות יסוד ובחוסר סמכות".

השופט נעם סולברג

השופט נעם סולברג צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טענת נתניהו: יאיר כלל לא קיבל את כתב התביעה

בהמשך טוען ראש הממשלה המיועד כי בנו כלל לא קיבל לידיו את כתב התביעה וכי היא הגיעה למשרד ראש הממשלה ולא לידיו של עורך דינו של יאיר: "יאיר מעולם לא ידע על כך שהוגשה נגדו תביעה. עד היום לא הוצג מעולם תצהיר ממי שמסר את התביעה לכאורה ובוודאי מעולם לא נחקר על כך כמתחייב בחוק בבית המשפט".

"כל הזמן, בבתי המשפט השונים ישנם איחורים בהגשת כתבי הגנה ובאופן כמעט אוטומטי בתי המשפט פוסקים פסקי דין "בהעדר הגנה", כי חלף המועד להגשת ההגנה ופסקי דין אלה בהעדר הגנה, מבוטלים באופן מידי עם בקשה לבטלם. רק במקרה של יאיר נתניהו, באופן חסר תקדים, לא בוטל פסק הדין" טוען נתניהו ומקווה שבית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה: ישנו עוד ערעור על פסק הדין עצמו, שתלוי ועומד ויש לקוות שבית המשפט בסופו של יום יעשה את הדבר הבסיסי המגיע לכל אדם - ויאפשר ליאיר לקבל את יומו בבית המשפט".

יאיר נתניהו.

יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90

תחילת הפרשה

תחילת הפרשה בשנת 2019, כשיאיר שיתף פוסט של אדם אחר, אבי זלינגר בפייסבוק, בו קרה לחקור את אבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר על מעורבותו כביכול בפרשת "תיק 4000". אלקלעי בתגובה תבע את יאיר נתניהו על סף של חצי מיליון שקלים.