בלעדי "נס גדול": רב מירושלים הזמין טכנאי לבית וזה מה שגילה כשתיקן את התקלה

חשמלאי שהוזמן לבית בירושלים עקב בעיית קצרים חשמליים חשב שמדובר בנזילה של מים, אך לא דמיין שלתקלה החשמלית אחראי אחד מבעלי החיים היותר קטלניים שקיימים בישראל. "נס גדול שקרה לנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 17:18 כג בחשון התשפג

"נס גדול": רב מירושלים הזמין טכנאי לבית וזה מה שגילה כשתיקן את התקלה
נחש צפע. ארכיון, צילום: shutterstock

הטכנאי מצא נחש צפע ארסי בתוך המזגן: הרב אסף הר נוי, רב קהילה בירושלים, סבל בימים האחרונים מקצרים חשמליים הולכים ונשנים בביתו. הוא החליט להזמין חשמלאי שייבחן את הבעיה, תוך כדי הטיפול של הטכנאי בתקלה שבהתחלה סברו שמדובר מקצר חשמלי שנגרם מנזילת מים, החשמלאי גילה כי בתוך קופסת הפיקוד של המזגן מסתתר נחש. 

הטכנאי הסתכל פנימה ונבהל ואמר "יש פה נחש" 

בשיחה עם חדשות כיפה מספר הרב הר נוי על הנס הגדול שקרה לו "היתה לנו הפסקת חשמל בבית, אז התקשרנו לחשמלאי שיגיע לבדוק, וכשהוא הגיע בעצם ראו שהמתג של המזגן בארון החשמל למטה כך שהוא ככל הנראה המכשיר החשמלי שגורם לקצר, אחרי שכיבינו את המתג החשמל בבית חזר, כך הבנו שהמזגן הוא מקור הבעיה". 

"הטכנאי חיזק את התאוריה בכך שסיפר לנו שעקב הגשמים הרבים יש עכשיו בעיות של מזגנים, והסיק כי מדובר בזליגה של מים לתוך קופסת הפיקוד של המזגן שיוצרת את הקצר החשמלי, וזה מה שהיינו בטוחים שקרה". 

הנחש מבצבצ מבין חוטי החשמל

הנחש מבצבצ מבין חוטי החשמל צילום: אסף הר נוי

הנחש שהוצא מתוך קופסת הפיקוד של המזגן צילום: אסף הר נוי

איך גיליתם בסוף שלא מדובר בנזילת מים?  

"הטכנאי עלה למנוע של המזגן שנמצא בחצר הבית כדי לבדוק אותו, ותוך כדי הבדיקה הוא אומר לי  "יש פה ריח לא טוב" , ופתח את קופסת הפיקוד, הטכנאי הסתכל פנימה ונבהל ואמר לי  "שמע, יש פה נחש". 

מזל שהנחש נעצר שם ולא נכנס לתוך הבית

"בדקנו מה מצבו של הנחש וגילינו שהוא מת, הגוף שלו היה חרוך, הוא כנראה ממש התחשמל, החשמלאי שקצת חשש להתעסק עם הנחש ביקש ממני להוציא אותו, לקחתי כלי מסוים והוצאתי אותו החוצה, הנחש שיצא משם היה די ארוך,  ומסתבר שהוא התחשמל בתוך קופסת הפיקוד וזה מה שבעצם מה שגרם לקצרים החשמליים". הרב הר- נוי סיים את השיחה בהודאה על הנס שקרה לו  "הסיעתא דשמיא הייתה שהנחש נעצר שם ולא נכנס לתוך הבית". 

נחש צפע אחראי לרוב מקרי ההכשה והמוות, אף על פי שאינו הארסי ביותר

הנחש השרוף שנמצא בתוך המזגן

הנחש השרוף שנמצא בתוך המזגן צילום: אסף הר נוי

צֶפַע מצוי  הוא נחש ארסי ממשפחת הצפעיים, חי בעיקר במרכז ישראל ובצפונה. הזוחל המסוכן הוא בעיקר נחש לילי, אולם לעיתים הוא פעיל גם בשעות היום. מבין תשעת הנחשים הארסיים בישראל, הוא הבולט והנפוץ ביותר, ולכן האחראי לרוב מקרי ההכשה והמוות, אף על פי שאינו הארסי ביותר.