"הליכוד מזלזל בנו": הדרישות של יהדות התורה מנתניהו

במפלגת יהדות התורה נערכים לחזרה לשלטון וגיבשו רשימת דרישת מפורטת, גורמים במפלגה יוצאים להגנת סמוטריץ' ואומרים לכיפה: "הליכוד מזלזל בנו. הם חושבים שהפילו את הממשלה לבד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/11/22 13:21 כג בחשון התשפג

"הליכוד מזלזל בנו": הדרישות של יהדות התורה מנתניהו
גפני עם גולדקנופף, צילום: Leib Abrams/Flash90

אחרי שנה וחצי קשות באופוזיציה, במפלגה החרדית אשכנזית יהדות התורה נערכים לחזרה לשלטון, גורמים במפלגה משרטטים את רשימת הדרישות שהוצגה לנתניהו שכוללת שליטה בשלושה משרדי ממשלה ואת ועדת הכספים. 

שלושה משרדים וועדה בכירה אחת

רשימת הדרישות נפתחת כצפוי בדרישה של משה גפני לקבל את ועדת הכספים, ועדה ששנים נמצאת תחתיו, גפני צפוי לקבל את הוועדה וכבר מונה ליו"ר הוועדה הזמנית. השותף של גפני, יצחק גולדקנופף דורש לקבל לידיו את משרד השיכון. 

בנוסף, חבר הכנסת מקלב דורש להיות סגן שר במשרד התחבורה על מנת לקדם תחבורה ציבורית או להיות סגן השר לשויון חברתי בגלל רשות לפיתוח חרדי שנמצאת בסמכויות המשרד. גם הח"כ הוותיק 
מאיר פרוש רוצה להיות סגן שר במעמד שר בתיקים הקטנים ירושלים ומורשת ונגב גליל. הדרישה של השניים להיות סגני שרים במעמד שרים תלויה בכך שחלק מגדולי הרבנים החרדים אוסרים עליהם להיות שרים רשמיים, אך לא ברור אם יוכלו להיות במעמד שר, וייתכן שיאלצו להסתפק בתפקיד סגני שרים בלבד.  עוד דרישות שעלו הן חבר בוועדה למינוי דיינים ושני חברים בוועדת שרים לחקיקה.

גורמים במפלגה ששוחחו עם כיפה אומרים כי סמוטריץ' לא לבד, וכי גם ביהדות התורה קיים כעס על נתניהו: "הליכוד מזלזל בנו. הם חושבים שהפילו את הממשלה לבד, דרעי מנהל את האירוע ואותנו שוכחים", אומרים הגורמים.