אחרי מרדף ארוך שנים: העבריין הישראלי המבוקש בעולם נעצר בדרום אפריקה

מבצע חובק עולם הגיע היום לסיומו כאשר עבריין ישראלי נעצר ביוהנסבורג בחשד למערבות בפרשייה 512 | בבית, בשכונה פרברית בעיר, הוא נתפס עם חשודים נוספים, אופנועים גנובים וכלי נשק | מהמשטרה נמסר: "בתום הפעילות הוא יובא לחקירה לרשויות המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 11:27 כג בחשון התשפג

אחרי מרדף ארוך שנים: העבריין הישראלי המבוקש בעולם נעצר בדרום אפריקה
האופנועים שנתפסו, צילום: דוברות המשטרה

במסגרת פעילות חובקת עולם של חטיבת המודיעין באח"מ של משטרת ישראל, הבוקר (ה') פשטו כוחות מיוחדים על ביתו של עבריין בכיר המתגורר בדרום אפריקה וביצעו מעצר שלו עם עוד מספר חשודים נוספים. העבריין הנמלט היה קשור לעבריין המורשע יצחק אברג'יל, היושב בכלא הישראלי. הוא היה מבוקש על ידי האינטרפול, וכונה 'העבריין הישראלי המבוקש בעולם'.

מרדף של שמונה שנים

לפי הודעת המשטרה, החשוד העיקרי שנמצא בבריחה משנת 2015 בעקבות מעורבות בפרשייה 512, והוא נעצר לאחר מאמצים רבים, מודיעיניים, מבצעים ושיתוף פעולה בין הרשויות בארץ ובחו"ל. בביתו של החשוד בוצע חיפוש ונתפסו כ-15 כלי נשק ואופנועים גנובים. ביתו שכן בפרבר יוקרתי של העיר, ובתום הפעילות הוא יובא לחקירה לרשויות המדינה.

צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה

העבריין שנתפס, בן 46, נולד בבת ים, ומגיל צעיר היה מקושר לארגון הפשע של אברג'יל. כאמור, הוא נעצר על ידי משטרת דרום אפריקה בחשד למעורבות ברצח והוא יובא לישראל בהקדם. 

הצצה נדירה: יצחק אברג'יל מדבר מהכלא

כזכור, בחודש יוני האחרון ולאחר 15 שנות חקירה, מבצע מודיעיני חוצה יבשות, עשרות חשודים ו-6 עדי מדינה,  נגזר דינו של העבריין יצחק אברגי'ל. "הפשע בהתחלה היה אצלי אידיאולוגיה, דרך חיים שהאמנתי בה, שמי שמלשין צריך למות. כמה שתלכי קיצוני, תכפילי את זה פי כמה שאת רוצה. אבל זה כבר לא אני", סיפר אברג'יל ליוצרות הדוקו 'תיק 512'.

"בין הדמות שמצטיירת בחוץ ליצחק אברג'יל לביני, עולם ומלואו. אני שונא את יצחק אברג'יל, את לא מבינה? אני שונא את הדמות הזאת שיצרו בכלל, זה לא אני, זה כדור שלג שהתגלגל, יצא מכלל שליטה, אין עליו שליטה", הוסיף.

צפו בדברים של אברג'יל: