"בעלי היה הדבר הכי חשוב לי בחיים": מיכאל לדיגין הובא למנוחות

מיכאל לידגין, שעלה לפני כחמש שנים עם משפחתו מרוסיה ונרצח בפיגוע דקירה משולב באזור תעשייה באריאל, הובא למנוחות: "הוא בא לישראל כדי להתחיל פה חיים, הוא לא היה מגדיר אנשים לפי אוהב או אויב, הוא היה עוזר לכולם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/11/22 17:00 כב בחשון התשפג

"בעלי היה הדבר הכי חשוב לי בחיים": מיכאל לדיגין הובא למנוחות
צילום: באדיבות המשפחה

שלושה גברים נרצחו אתמול (ג') בפיגוע דקירה משולב באזור תעשייה באריאל, כאשר המחבל, בן ה-18, פתח במסע הרג. שלושתם הותירו אחריהם ילדים ומשפחות: מיכאל לדיגין מבת ים, מוטי אשכנזי מיבנה ותמיר אביחי מקריית נטפים. בשעה זו, מתקיימת הלוויתו של מיכאל לדיגין בבית העלמין בבת ים.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יבגניה, אלמנתו של מיכאל, ספדה בדמעות: "אני מאחלת לכל עם ישראל שזה לא יקרה לאף אחד, בשום משפחה. מיכאל בא לישראל כדי להתחיל פה חיים, הוא לא היה מגדיר אנשים לפי אוהב או אויב, הוא היה עוזר לכולם, תמיד הראשון להגיש עזרה. ככה אני רוצה שאנשים יזכרו אותו, איזה אדם טוב הוא היה. בעלי היה הדבר הכי חשוב לי בחיים".

ראש עיריית בת ים: זו המתנה היחידה שאי אפשר להעניק לו

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, ספד: "מיכאל, יחד עם יבגניה והילדים דוד ודמיר, עזבו את ביתם ברוסיה לפני חמש שנים כדי להגיע למולדת של כולנו כאן במדינת ישראל, מתוך רצון להיות חלק משרשרת הדורות וכדי להבטיח לעצמם ולמשפחתם שפה - איש לא יפגע בהם. שאף אחד לא יערער על זכותם להיות חלק מהמקום הזה, וכדי לחיות פה בשלום ובביטחון. לא עמדנו במשימה הזאת".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "אתמול בערב, בבית המשפחה, שמעתי את דמיר מדבר עם אמא על מתנות שהוא ביקש לקבל בתקופה האחרונה. ניגשתי אליו ושאלתי איזו מתנה הוא רוצה, כדי ללכת ולקנות לו. הוא ענה לי מיד, בפשטות של ילד: את אבא. זו המתנה היחידה שהוא צריך עכשיו, והיא היחידה שאי אפשר להעניק לו".

שלושת הנרצחים בפיגוע באריאל

שלושת הנרצחים בפיגוע באריאל צילום: באדיבות המשפחה

"הייתי נותנת הכל כדי שתהיה פה": תמיר אביחי ז"ל הובא למנוחות

כאמור, המוני בני אדם ליוו אמש למנוחות בבית העלמין בברקן את תמיר אביחי ז"ל, שנרצח בפיגוע הקשה. תמיר היה תושב קריית נטפים שבשומרון והוא הניח אחריו ששה ילדים - חמש בנות ובן בגילאים 12 עד 29. אחת מבנותיו ספדה לו בדמעות: "הייתי נותנת הכל כדי שתהיה פה. אני מחכה שתבוא ותגיד שעבדת עלינו", עוד הוסיפה כי חלמה להתחתן עם אדם שיהיה מחובר לאביה, בדיוק כמוה, ותיארה כיצד הרגישה את גאוותו בכל שלב, "אני מי שאני בזכותך, אני מבטיחה לשמור על אחים שלי".

צילום: Erik Marmor/Flash90

מהלך האירועים של הפיגוע באריאל

תחילה המחבל הגיע לעמדת הש"ג שם הוא דקר את המאבטח ורץ לתוך המתחם. המאבטח ירה באוויר מחשש לפגיעה במקום ההומה אנשים. לאחר מכן המחבל דקר אדם על כביש הגישה לתחנת הדלק, מותו נקבע במקום. המחבל רץ לעבר תחנת הדלק 'טן' באיזור התעשייה ודקר שלושה אזרחים בפלג הגוף העליון, כתוצאה מהדקירה אזרח אחד נרצח. המחבל גנב רכב BMW ונמלט מהזירה לכביש 5 לכיוון פדואל, פגע ברכב וכתוצאה מכך נפגע אזרח נוסף כבן 50 פגיעות רב מערכתיות, פראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו.