מחבל ניסה לדרוס חיילי צה"ל וחוסל: פעילות כוחות הביטחון הלילה

חיילי צה"ל פעלו הלילה ביהודה ושומרון כחלק ממבצע "שובר גלים". במהלך הפעילות רכב האיץ לעבר החיילים, המחבל חוסל. תשעה מבוקשים נעצרו הלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/22 08:10 כ בחשון התשפג

מחבל ניסה לדרוס חיילי צה"ל וחוסל: פעילות כוחות הביטחון הלילה
פעילות כוחות צה"ל , צילום: דובר צה"ל

מבצע "שובר גלים" ביהודה ושומרון: לוחמי צה"ל המשיכו הלילה בפעילות למיגור הטרור ביהודה ושומרון. במהלך פעילות למעצר מבוקשים בביתוניא, לוחמי צה"ל זיהו רכב חשוד שהתקרב אליהם. הרכב האיץ לכיוון הכוח למרות הסימן לעצור והלוחמים ירו לעברו. הפלשתינים מדווחים על מחבל הרוג ופצוע אחד.

צפו בתיעוד פלשתיני מהזירה:

הלוחמים עצרו שלושה מבוקשים בכפר ענתא ומבוקש נוסף בעיירה ביתוניא שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. במהלך הפעילות בעיירה ביתוניא, זיהה כוח צה״ל רכב חשוד שהתקרב לכיוונו. הכוח סימן לנהג הרכב לעצור, אך הוא האיץ לכיוון הכוח. בתגובה, הכוח ירה לעבר הרכב. זוהו פגיעות. נסיבות המקרה בבירור.

פירוק "גוב האריות": 60 חמושים הסגירו עצמם לרשות

בשנה האחרונה המצב הביטחוני ביהודה ושומרון החל להידרדר ובשלבים מסויימים פיגוע רדף פיגוע. לאחר תקופה שצה"ל למד ועיבה את השטח, החלה ישראל לתקוף חזרה את ארגון הטרור, "גוב האריות" שהייתה אחראית למרבית הפיגועים בגל הטרור. בתחילה התנהלו מעצרים בשטחי ג'נין ושכם ובהמשך חוסלו בזה אחר זה מנהיגים מהארגון מה שזרע פחד אצל לוחמיו שהחלו מסגירים את עצמם לרשות הפלשתינית במטרה להישמר עד להגעה להסדר עם השב"כ.

על פי פרסום של הכתב לענייני ערבים של חדשות 12, אוהד חמו, 60 חמושים חברי ארגון הטרור 'גוב האריות' הסגירו עצמם לרשות. המחבלים שהסגירו את עצמם, ביוזמת הרשות, על מנת להתגונן מפני אפשרות של חיסול מצד ישראל. הם הפקידו את נשקם אצל הרשות ונכלאו בבתי כלא הפלשתינים עד שיגיעו להסדר על מעמדם מול צה"ל והשב"כ.

צילום: דובר צה"ל