בג"צ יכריע: ארגון השמאל הקיצוני מנסה להעביר 1,200 דונם לפלשתינים

לאחר בתנועת השמאל "שלום עכשיו" עתרו, כנגד בניה של השכונה החדשה באפרת בטענה לאפליה, ידון מחר בג"צ בעתירה. השטחים המיועדים הם על אדמת מדינה בשטחי C שבשליטת ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 20:33 יט בחשון התשפג

בג"צ יכריע: ארגון השמאל הקיצוני מנסה להעביר 1,200 דונם לפלשתינים
בניה באפרת, ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בג"צ יכריע את גורל השכונה החדשה: מחר (שני) צפוי להתקיים דיון בבג"ץ בעתירת תנועת "שלום עכשיו" המייצגת 13 תושבי בית לחם ודורשת מהמדינה להקצות קרקעות בשטח שכונה עתידית של העיר אפרת, שכונת העיטם, בטענה כי המדינה מפלה לרעה את הפלשתינים באופן הקצאת הקרקעות. השכונה המדוברת נמצאת בשטח C שעל פי הסכמי אוסלו נמצא בשליטה ישראלית ביטחונית ואזרחית מלאה, על קרקעות המוכרזות כאדמות מדינה.

"יפגע ברצף טריטוריאלי עבור מדינה פלשתינית עתידית"

העתירה, יחד עם 13 מתושבי האיזור, לאחר שבעבר פנתה שלום עכשיו יחד עם עשרות בעלי קרקע פלשתינים לממונה על הרכוש הממשלתי הנטוש בדרישה כי יבטל את הקצאת הקרקע לאפרת ויעבירה לפלשתינים. עוד טוענים ב"שלום עכשיו" כי יכולת הפיתוח של מרחב בית לחם אלא גם ביכולת להגיע להסכם שלום עתידי וברצף טריטוריאלי עבור מדינה פלשתינית עתידית. החלטה זו צריכה לעבור מן העולם ואת הקרקע צריך להקצות לצורך התפתחות פלשתינית באיזור.

תוכנית הבניה - על שטח ישראלי

בארגון רגבים אומרים כי מדובר בעתירה הזויה שמתעלמת מהמציאות בשטח, מציאות בה בשטחי A ו- B המהווים כ-40% משטחי יהודה ושומרון ונמצאים בשליטת הרשות הפלשתינית, יש מעל 70% שטח פנוי לתכנון ובינוי, ואין שום הצדקה להקצאת ולו סנטימטר אחד נוסף משטחי C שגם ככה נתונים תחת מתקפת השתלטות בלתי חוקית מאסיבית מידי יום ביומו על ידי הרשות הפלשתינית. מיותר לציין שבשטחי A ו- B אין תכנון ובינוי ישראלי כלל וכלל כך שטענת האפליה היא מופרכת לחלוטין.

עוד נמסר מרגבים: "מארגון השמאל הקיצוני אין לנו ציפיות, כולם יודעים על אילו אינטרסים הם מגנים וכיצד הם פועלים נגד מדינת ישראל. הציפייה שלנו היא מבג"ץ שרק לפני שבוע דחה עתירה שלנו על "חוק 40" הגזעני המפלה לרעה יהודים בסוגיית רכישת קרקעות ביהודה ושומרון, בטענה כי אינו מתערב בעניינים מדיניים. אנו מצפים מאותו בג"ץ לדחות מכל וכל את הטענה החצופה וההזויה של ארגון השמאל הקיצוני".