לעיני הצופים ההמומים: שני מטוסים ממלחמת העולם השניה בהתנגשות חזיתית

ההתרסקות שני מטוסים, מסוג בואינג B-17 ו-Bell P63 התרחשה במהלך מופע אווירי שהתקיים בשבת בדאלאס. לא ברור כמה אנשי צוות היו על שני המטוסים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 08:48 יט בחשון התשפג

לעיני הצופים ההמומים: שני מטוסים ממלחמת העולם השניה בהתנגשות חזיתית
רגע לפני ההתנגשות, צילום: צילום מסך מיוטיוב

תאונה אווירית קטלנית. בדאלאס התקיימה בשבת בשעה 13:20 מופע אווירי הכולל מטוסים ממלחמת העולם השנייה, כחלק ממחווה לוותיקי המלחמות האמריקאיות שמתקיימת כל שנה סביב "יום הווטרנים" שחל ב-11 בנובמבר. 

שני מטוסים, מסוג בואינג B-17 ו-Bell P63, התנגשו זה בזה באוויר. בתיעוד מהאירוע ניתן לצפות ברגע בו שני המטוסים נפגשים, מתרסקים ואף מתפוצצים. לא ברור כמה אנשי צוות היו על שני המטוסים.

צפו בתיעוד: 

"נכון לעכשיו אין לנו מידע על מצבם של צוותי הטיסה מכיוון שכוחות החירום עובדים בתאונה", אמרה לאה בלוק, דוברת חיל האוויר 'הנצחה', ל-ABC News. בלוק העריכה שהיו חמישה אנשי צוות על ה-B-17 ואחד על סיפון ה-P-63.

הדיווח ב-ABC:

בואינג B-17

הבואינג B-17 פליינג פורטרס, "מבצר מעופף", היה מפציץ כבד בעל ארבעה מנועים, שפותח בשנות ה-30 של המאה הקודמת עבור הגיס האווירי של צבא ארצות הברית. במהלך מלחמת העולם השנייה המטוס שירת בעיקר בזירה האירופית, ושם הופעל על ידי חילות האוויר של צבא ארצות הברית כנגד מטרות תעשייתיות וצבאיות גרמניות. 

Bell P63

Bell P-63 Kingcobra הוא מטוס קרב אמריקאי שפותח על ידי Bell Aircraft במהלך מלחמת העולם השנייה. ה-P-63 לא התקבל לשימוש קרבי על ידי חילות האוויר של צבא ארצות הברית. עם זאת, הוא שימש במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי חיל האוויר הסובייטי שעשה בו את השימוש הנרחב ביותר.