תוגברה האבטחה סביב השופטת שגזרה 5 שנות מאסר לבדואי שתקף את בת ה-10

תוגברה האבטחה סביב סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע וראש ההרכב, השופטת יעל רז לוי, לאחר גזר הדין שעורר סערה | אב הילדה: "הרעיון שיש נסיבות מקלות באירוע כזה - מגוחך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/22 21:00 יח בחשון התשפג

תוגברה האבטחה סביב השופטת שגזרה 5 שנות מאסר לבדואי שתקף את בת ה-10
בית המשפט המחוזי בבאר שבע, צילום: Nati Shohat/Flash90

בתחילת פברואר 2021 אירע מקרה מזעזע של תקיפה מינית ביישוב בדרום הארץ. כנופיה של שלושה פורצים בדואים הפזורה בנגב, פרצו לבית משפחה, ובמהלך השוד אנסו ילדה בת 10 המתגוררת בבית, בעוד הוריה ישנים בחדר הסמוך. העונש למעשים הגיע ברביעי האחרון, כאשר בית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע פסק רק חמש שנות מאסר בפועל על הצעיר הבדואי שהורשע בביצוע עבירות המין בילדה.

גזר הדין עורר סערה גדולה, ובין היתר נחשפו פרטים על השופטים שהיו מעורבים בו. בין היתר פורסמו תמונתה וכתובתה של השופטת יעל רז לוי, שעמדה בראש ההרכב. היא מכהנת כסגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע. לאחר הסערה תוגברה האבטחה סביבה בשל איומים על חייה.

השופטת יעל רז לוי

השופטת יעל רז לוי צילום: אתר הרשות השופטת

"הרעיון שיש נסיבות מקלות באירוע כזה - מגוחך"

גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון שהוצג לשופטים בדצמבר 2021. הפרקליטות ביקשה עונש של עד שבע שנות מאסר בפועל, אולם במסגרת הסדר הטיעון הנאשם הודה בפריצה לבית, בניסיון למעשה סדום ומעשה מגונה בקטינה שלא בהסכמתה החופשית. כדי למנוע מבתם להעיד בבית המשפט, המשפחה ועורכי דינה הסכימו להסדר הטיעון המקל.

אביה של הילדה הסביר כי מחצית מגזר הדין הוקדש לנסיבות המקלות של הנאשם ולחרטה שהביע. "אני מרגיש מבוזה", אמר האב. "אנחנו במלחמה וצריך לחסל את חמולות הפשע הבדואיות. הפתרון היחיד הוא משפט שדה לאנשים כמוהו. באתי לגזר הדין הזה מוכן - לא ציפיתי לצדק כי אני מכיר את המערכת. אבל זה עדיין משפיל ברמה האישית והלאומית. הרעיון שיש נסיבות מקלות באירוע כזה - מגוחך. מי שעושה דבר כזה אין לו מקום בחברה. הוא לא הביע בפנינו חרטה ולא התנצל".