משרד הבריאות מזהיר: חיידק הכולרה נמצא באחד ממאגרי המים בצפון הארץ

משרד הבריאות הודיע כי בדגימות שנערכו, התקבלה דגימה חיובית לחיידק הכולרה ממאגר המים 'ירמוכים' בצפון הארץ | במשרד מעריכים היא כי מקור החיידק הוא מזיהום בסוריה ובודקים זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון, כמו נחל שניר

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/22 12:23 יז בחשון התשפג

משרד הבריאות מזהיר: חיידק הכולרה נמצא באחד ממאגרי המים בצפון הארץ
צילום: Matanya Tausig/Flash 90

משרד הבריאות הודיע היום (ו') כי בדגימות שנערכו במהלך הימים האחרונים, התקבלה דגימה חיובית לחיידק הכולרה ממאגר המים 'ירמוכים' בצפון הארץ. במשרד מעריכים כי מקור החיידק הוא מזיהום בסוריה, עקב התפרצות כולרה שם ובלבנון. לאחר הימצאות החיידקים, המאגר עבר חיטוי.

"בשלב זה לא מזוהה סכנה לבריאות הציבור בישראל וזאת בשל הזיהוי המוקדם והצעדים המשמעותיים והמהירים שננקטו למול איום זה מבעוד מועד ובשל מצבן האיכותי של תשתיות התברואה, המים, הביוב והבריאות של ישראל", נמסר מששרד הבריאות.

זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון

עוד הודיעו במשרד הבריאות כי הם עוקבים אחר זיהום אפשרי במקורות המים מלבנון, כמו נחל שניר (החצבאני). משרד הבריאות עדכן את משרד הבריאות הירדני ואת הרשות הפלשתינית על הממצא ממי הירמוך, והפעולות שנעשו כדי לשמור על בריאות הציבור.

החצבאני

החצבאני צילום: Yossi Zamir/Flash90

מחלת הכולרה נגרמת על ידי החיידק ויבריו כולרה, העלול לגרום למחלת שלשולים חריפה המתבטאת בשלשולים מיימיים. המחלה יכולה להתבטא בתסמינים קלים או בצורה אתסמינית, אך 1 מתוך 10 נדבקים עלול לפתח תחלואה קשה עד כדי תמותה.