"לא מסכים עם כל דעותיו": בן גביר ינאם היום באזכרה למאיר כהנא

חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע היום כי הוא מתכוון להשתתף באזכרה של מייסד תנועת כך מאיר כהנא, כפי שפורסם לראשונה בכיפה. יו"ר עוצמה יהודית מתכוון אף לנאום בטקס האזכרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/22 14:27 טז בחשון התשפג

"לא מסכים עם כל דעותיו": בן גביר ינאם היום באזכרה למאיר כהנא
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בן גביר התמתן?: כפי שפורסם לראשונה בכיפה, בשיאם של המגעים הקואליציוניים להרכבת ממשלת ימין והמלצות לנשיא המדינה, הודיע היום חבר הכנסת איתמר בן גביר כי הוא מתכוון להופיע באירוע שנוי במחלקות - אירוע לזכר יום הרצח ה-32 של מקים תנועת כך הרב מאיר כהנא., בן גביר אף צפוי לנאום באירוע. 

בן גביר: "לא מסכים עם כל דעותיו ביחס לגירוש ערבים וחופי ים נפרדים"

בהודעה שיצאה מלשכתו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נאמר כי חבר הכנסת ישתתף היום באזכרה לזכרו של הרב כהנא הי"ד ואך ינאם בה, יו"ר עצמה יהודית מתכוון להדגיש בנאומו את הפערים בינו לבין משנת הרב כהנא, ויאמר כי הוא מכבד את הרב כהנא שהיה אוהב ישראל גדול, אך במקביל הוא לא מסכים עם כל דעותיו ביחס לגירוש ערבים וחופי ים נפרדים.

יור עוצמה יהודית יספר בנאומו גם על הקשר שלו עם מאיר כהנא, "נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם, את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארצות הברית ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים. 

"אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים"

בן גביר הוסיף "אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים, אמנם אחרי שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה לכל אחד: קיבוץ גלויות אמיתי.

"כמו רובנו, הרב כהנא עבר בחיים לא מעט. היו שנים בהיסטוריה שלו ופעולות שונות ודברים שהיום אני גם פחות מסכים איתם. היו תקופות שביקש להיכנס לפוליטיקה והיו תקופות שפחות.  היו תקופות בהן דיבר על רוב הערבים והיו תקופות שרק על חלקם".

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא צילום: משה שי, פלאש 90

נזכיר כי במשך שנים ארוכות השתתף בן גביר באירועים לזכר הרב כהנא, כאשר בשנה שעברה הגיע לעצרת השנתית כשהוא חבר כנסת ואף נשא דברים, "יש שוני ביני ובין הרב כהנא הי"ד, יש שוני בין עוצמה יהודית לתנועת כך של אז, אבל המחמאה הכי גדולה שאני מקבל, זה שלקחנו את אהבת ישראל, והדאגה לעם, של הרב כהנא, שמסר נפש למען העם הזה, והבאנו אותה לכנסת ישראל של שנת תשפ"ב".

ברוך מרזל: "בן גביר כבר לא מייצג את הדרך שלנו"

כזכור, אחרי שינוי הטון של בן גביר בכל הנוגע לדעותיו הישנות, התראיין שותפו לדרך לשעבר ברוך מרזך ל103FM שם טען שיו"ר יו"ר עוצמה יהודית כבר לא מייצג אותו. "ד"ר מיכאל בן ארי ואני הודענו לאיתמר עם כל הידידות והאהבה, עוצמה יהודית הוקמה לצורך אידיאולוגי ולא פוליטי, אני באמת לא רוצה לבקר אותו, אני אוהב אותו, מבחינתי הוא הילד שלי, גדל אצלי, אני אוהב אותו. אני נותן לו חיבוק", אמר מרזל.

"אני לא הולך חס ושלום לפגוע בו. אבל למסעדה שלו אני לא יכול לתת כשרות"

פעיל הימין סייג את דבריו ואמר כי הוא לא מתכוון לפגוע בבן גביר, אלא רק לבקר את ההתנהלות שלו. "אני לא אומר לאנשים לא לתמוך באיתמר, אני לא הולך חס ושלום לפגוע בו. אבל למסעדה שלו אני לא יכול לתת כשרות כי אני לא, אין פה התייעצות אידיאולוגית, כל המוסדות של התנועה נסגרו. אפילו לרב כהנא הייתה מזכירות, היו דיונים".

(בן גביר נואם בשנה שעברה באזכרה לרב כהנא)