שיא מטורף: זה האוסף היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית

אוסף יצירות אומנות של פול הלן, ממייסדי מייקרוסופט, נמכר תמורת 1.5 מיליארד דולר. מדובר באוסף של 60 יצירות של האומנים הגדולים ביותר בהיסטוריה בניהם: וואן גוך, גוגן, וגוסטב

חדשות כיפה חנה ולצר, חדשות כיפה 10/11/22 08:39 טז בחשון התשפג

שיא מטורף: זה האוסף היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית
צילום: shutterstock

עסקת אומנות מרשימה התקיימה אתמול בערב ( ד'), בה נמכר אוסף יצירות האומנות של פול אלן, אחד ממייסדי מיקרוסופט. חלק מהיצירות נמכרו פי שלושה או ארבעה מההערכות שלהם, ואף מספר אמנים קבעו שיאים חדשים במכירה פומבית, ביניהם וינסנט ואן גוך, אדוארד סטייכן וגוסטב קלימט.

האוסף היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית

האוסף עצמו נמכר תמורת 1.5 מיליארד דולר. מדובר בסך מכירות שניפץ את השיא הקודם של האוסף היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית. האוסף כולל כ-60 יצירות שונות, ביניהן של ואן-גוך, ז'ורז' סרה, פול גוגן, פול סזאן וגוסטב קלימט. 

צילום: shutterstock, "שדה חיטה עם ברושים"

אחת מיצירות האומנות המפורסמות שנמכרה נקראת "שדה חיטה עם ברושים" של האומן וינסנט ואן גוך. יצירה זו היא סדרה ובה שלוש יצירות משנת 1889. הנוף המתואר ביצירות הוא מחדרו של ואן גוך במוסד הפסיכיאטרי שהתאשפז בו, המשקיף לשדה ולהרים הסמוכים. יצירות אומנות אלו נמכרו במכירה תמורת 149 מיליון דולר, מדובר בשבירת שיא מכירות גדול של יצירות האומנות שלו עד כה. 

ההכנסות ילכו לצדקה

כל ההכנסות אשר התקבלו ממכירת הענק ילכו לצדקה, בזכות החלטתו של הלן לחתום על הסכם אשר קובע כי חצי מהונו יתרם  לצדקה. פול הלן היה יזם ואיש עסקים אמריקאי, שייסד ביחד עם ביל גייטס את חברת מיקרוסופט. הלן נמצא ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם, ובבעלותו מניות רבות.