סוף לתקרית עם הממשל האמריקאי: השגריר ביקר הלילה באתר המחלוקת

על רקע חילוקי דעות בין רשות שדות התעופה והממשלה הקודמת, התעקבה ההתחייבות לנשיא ארצות הברית לפתוח את מעבר הגבול אלנבי 24 שעות ביממה. לאחר שהפיילוט החל ביקר השגריר האמריקאי במעבר הגבול

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 12:13 טו בחשון התשפג

סוף לתקרית עם הממשל האמריקאי: השגריר ביקר הלילה באתר המחלוקת
השגריר במעבר הגבול, צילום: Jeries Mansour, U.S. Office of Palestinian Affairs

סוף לתקרית מול הממשל האמריקאי: השגריר האמריקאי תום ניידס ביקר אמש בשעת לילה במעבר הגבול אלנבי המקשר בין ישראל וירדן. ביקורו של השגריר נעשה על רקע חילוקי הדעות בין הממשלה הקודמת וראשות שדות התעופה שהתנגדה לפתיחת מעבר הגבול, אך בסופו של דבר החלך הפיילוט המאפשר את הפעת מעבר הגבול 24 ביממה.

שיפור חייהם של הפלשתינים

תחילת האירועים בביקורו של הנשיא ביידן בישראל, אז סוכם על הרחבת פעילות מעבר אלנבי לפעילות של 24 שעות ביממה, בעיקר כדי להקל על הפלשתינים להם זהו עורק מרכזי במעבר לירדן. לאחר הסיכום עם ביידן נערכו בממשלה ולהפעלת פיילוט במעבר הגבול. לאחר היציאה לבחירות שלח יושב ראש רשות שדות התעופה, האלוף במיל' יצחק גרשון מכתב לשרת התחבורה בו הודיעה כי "ההנחיה לפתוח את מעבר אלנבי 24/7 בתקופת בחירות אינה קבילה, גם אם מדובר בפיילוט. רש"ת לא תהפוך לשחקנית במגרש הפוליטי בעל כורחה"

לבסוף, הפיילוט החל

לאחר דין ודברים עם שרת התחבורה מיכאלי והשר לשיתוף פעולה איזורי פריג' בהם דובר בין היתר על פגיעה ביחסים עם האמריקאים וגם עם מדינות האיזור דוגמת מרוקו וגם דברים ברורים של שגריר ארצות הברית שכתב: "אני לא מתערב בפוליטיקה. ניתנה התחייבות על ידי ראש ממשלת ישראל, שר הביטחון ושרת התחבורה בפני נשיא ארה"ב לבצע פיילוט של שבועיים ב-24 באוקטובר, ואנו מצפים שהפיילוט יחל במועד שהובטח" הפיילוט יצא לדרך. אמש הגיע השגריר למעבר הגבול על מנת לבדוק בעצמו את התקדמות הפרוייקט.