ריקול למוצרי ניקיון: "עלולים לגרום לכוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים"

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהיר את הציבור משימוש בשני מוצרי ניקיון שיוצרו על ידי חברת "יהלום תעשיות חומרי ניקוי בע"מ" ח.פ 512537457 העלולים לגרום לנזקים חמורים לילדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 12:04 טו בחשון התשפג

ריקול למוצרי ניקיון: "עלולים לגרום לכוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מזהיר את הציבור משימוש משני מוצרי ניקיון שיוצרו על ידי חברת "יהלום תעשיות חומרי ניקוי בע"מ" ח.פ 512537457. בהודעת משרד הכלכלה והתעשיה נכתב כי המוצרים "עלולים לגרום לכוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים".

פירוט המוצרים:

אקונומיקה 1 ליטר -SNOW, ברקוד  7290008427715

בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו: ת"י 261 - תמיסות נתרן תת-כלוריתי,   מיולי 1990.

  • סוג הסיכון: כוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים.
  • נמצא כי לא קיים מנגנון סגירה שמונע את פתיחת המוצר על ידי ילדים כמתחייב.

חומצת מלח 1 ליטר SNOW, ברקוד  7290008427586

בבדיקה שנערכה מטעם הממונה על התקינה באמצעות מכון התקנים, נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו ת"י 2302 חלק 1 - חומרים ותכשירים מסוכנים: מיון, אריזה, תיווי  וסימון מפברואר 2009.

  • סוג הסיכון: כוויות חמורות וסכנת בליעה בקרב ילדים.
  • נמצא כי לא קיים מנגנון סגירה שמונע פתיחת המוצר על ידי ילדים כמתחייב. כמו כן נעדרות הוראות בטיחות וציון גורם סיכון: "גורם לכוויות"
  • לא קיים סמל סיכון לגבי חומר משתך (חומר מאכל, קורוזיבי)

צילום: משרד הכלכלה

פעולה נדרשת

המחזיק במוצרים שבתמונות מתבקש/ת להפסיק את השימוש בהם לאלתר ולהחזיר אותם לבית העסק ממנו נרכשו. המכירה בחנויות אסורה בהחלט.

על בתי העסק והמשווקים של המוצרים להפסיק מכירתם ולהודיע מידית למינהל התקינה. בהודעת משרד הבריאות נכתב: "הממונה על תקינה מדגיש כי על פי חוק התקנים תשי"ג-1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לבצע בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי".