הסיבה להיפערות הבולען טרם התבררה: "למרבה המזל לא היתה פגיעה בנפש"

הבולען בחניון התת קרקעי הוביל לפינוי דיירי הבניין, וגורמי ההנדסה פועלים לביצוע הפעולות ההנדסיות לאיטום הבור הגדול שנפער. העיריה: "כל הדיירים שזקוקים לכך יקבלו דיור חלופי ומענה לכל צורך נוסף שיתעורר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/11/22 15:42 יג בחשון התשפג

הסיבה להיפערות הבולען טרם התבררה: "למרבה המזל לא היתה פגיעה בנפש"
הבולען , צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

בחניון תת קרקעי בבניין ברחוב הדרור 5 בהוד השרון נפער הבוקר (ב') בולען ותושביו התפנו מבתיהם. לוחמי האש שהוזעקו לזירה בעקבות הדיווח פינו את גם הדיירים שמתגוררים בבניינים הסמוכים - כצעד מנע. העירייה ומהנדסים מטעמה ערכו בדיקות הנדסיות כדי לבדוק את נסיבות הבולען שנפער וכדי להבטיח את בטיחות המבנה.

מעיריית הוד השרון נמסר כי העירייה פועלת על מנת לתת את מלוא המענה לדיירות ודיירי הבניין אשר פונו ממנו עד לסיום הבדיקות והעבודות. בהנחיית קונסטרוקטורים המלווים את האירוע, הטיפול המיידי שכבר החל, כולל מילוי בטון משני צדי קיר התמך המפריד בין הבניינים. "כל הדיירים שזקוקים לכך יקבלו דיור חלופי ומענה לכל צורך נוסף שיתעורר", נמסר.

גורמי ההנדסה פועלים בשעות הצהריים בהובלת מהנדס העיר לביצוע הפעולות ההנדסיות לאיטום הבולען. במקביל קונסטרוקטור של פיקוד העורף נמצא במקום כדי לבצע חוות דעת בלתי תלויה בנושא.

הוד השרון, היום |

הוד השרון, היום | צילום: דוברות המשטרה

החלה בדיקת עומק לגבי הגורמים שקדמו להתרחשות המסוכנת

ראש העירייה אמיר כוכבי: "מרגע הדיווח על הבולען צוותי העירייה פועלים כדי לתת את המענה הבטיחותי לצד המענה האנושי לצרכי התושבות והתושבים שפונו. למרבה המזל לא היתה כל פגיעה בנפש ואנו ממשיכים לעשות הכל כדי שהאירוע יסתיים מהר ככל הניתן בביטחון מלא. במקביל החלה בדיקת עומק לגבי הגורמים שקדמו להתרחשות המסוכנת".

מוקדם יותר, במסגרת הערכת מצב שביצע מפקד מרחב שרון, בהשתתפות מפקד תחנת כפר סבא - סנ"צ שרון מנור, ראש העיריה וגורמי רשות נוספים כמו מד"א, כב"ה ופקע"ר, סקרו בפניו את הפעולות המבצעיות שנערכו לצד ניתוח פעולות עתידיות להצלת חיים. בסיום הערכת המצב הוחלט על פינוי הבניין מדייריו וחזרה של דיירי הבניין הסמוך למקום.