בארגונים הדתיים הליברליים מגיבים למעוז: "פגיעה ומניעת מידע בסיסי"

לאחר שמפלגת נעם התנתה את תמיכתה בקואליציה בקידום החוק האוסר על לימודי מגדר, בארגונים הליברליים הדתיים מגיבים בתקיפות: "מציעות להתמקד בפעילות למען נשים" | נאמני תורה ועבודה מתנגדים לביטול רפורמת הכשרות: "ניסיון פוליטי לשמר כוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 14:18 יג בחשון התשפג

בארגונים הדתיים הליברליים מגיבים למעוז: "פגיעה ומניעת מידע בסיסי"
אבי מעוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרישות מפלגת נעםעל רקע המשא ומתן הקואליציוני איים אבי מעוז כי אם לא יקודם החוק האוסר על 'לימודי מגדר' בבתי הספר והגנים הוא לא יתמוך בקואליציה. בארגונים הדתיים הליברליים מגיבים היום (ב') לדברים ותוקפים את מפלגת נעם.

בקולך תוקפים את מעוז: "מציעות להתמקד בפעילות למען נשים"

"אבי מעוז לא שוכח להבהיר מה סדר היום שלו עוד לפני שנכנס רשמית לתפקידו" אומרות בארגון קולך. "ביטול לימודי המגדר הוא לא פרס, אלא פגיעה ומניעת מידע בסיסי וחשוב בהיבט רגשי, חברתי מתלמידות ותלמידים שיביא בהמשך לפערים וחוסר מודעות לאפשרויות הקיימות בפני בנות צעירות ובנים צעירים", מוסיפים בארגון. בארגון מסיימות ואומרות: "אנחנו מציעות לממשלה החדשה להתמקד בפעילות למען נשים, ולהשאיר את קביעת סדר היום הלימודי למערכת החינוך".

נאמני תורה ועבודה נגד ביטול מתווה הכשרות: "אין בו שמץ של דאגה לכשרות"

גם תנועת נאמני תורה ועבודה מגיבים לדבריו של אבי מעוז על דרישותיה הקואליציוניות של מפלגת נועם: "הרצון למהר ולבטל את מתווה הכשרות, אשר נועד לתקן את מערכת הכשרות במדינת ישראל ולייצר כשרות טובה יותר לכל צרכני הכשרות בדרך של יצירת תחרות, קביעת סטנדרט אחיד ושקיפות, הוא ניסיון פוליטי לשמר כוח פוליטי ואין בו שמץ של דאגה לכשרות עצמה".

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה

שמואל שטח. מנכ"ל נאמני תורה ועבודה צילום: יח"צ

 "יש לצפות מהממשלה המסתמנת" ממשיכים בארגון "לנהוג באחריות, לבחון את השינויים ולדאוג לצרכני הכשרות לציבור כולו לפני הדאגה למוסד הרבנות ולמאבק הפוליטי. למפלגת נועם ושותפיה יש רצון, ככל הנראה, להבעיר אש ולהתנהג כאחרוני הפרובוקטורים, גם בכותל המערבי, ולא לפעול למען כלל תושבי מדינת ישראל באחריות וברצינות. אנחנו תקווה כי ממשלת נתניהו המתגבשת תעצור את הכיוון הזה אליו מובילה מפלגת נועם, תנהג באחריות ותוביל למדיניות המייצרת אחדות ובכך שומרת על זהותה היהודית והדמוקרטית של המדינה".

התנאי של מפלגת נעם

כזכור, אבי מעוז ומפלגת נועם הציגו את התנאי שלהם לכניסה לממשלה. על פי מעוז הדבר העיקרי, בלעדיו נעם לא תיכנס לקואליציה הוא קידום החוק האוסר על לימודי מגדר בבתי הספר והגנים. עם זאת מצהיר מעוז כי מפלגתו תתמוך בממשלה בכל מקרה וללא תנאי.