הנשיא הרצוג המריא לועידת האקלים: "המאבק החשוב ביותר של האנושות"

לאחר שראש הממשלה לפיד ויתר על טיסתו לועידת האקלים, המריא הבוקר נשיא המדינה הרצוג. הרצוג ייפגש עם מזכ"ל האו"ם ונשיא מצרים | הרצוג יחנוך את הביתן הישראלי בועידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 08:58 יג בחשון התשפג

הנשיא הרצוג המריא לועידת האקלים: "המאבק החשוב ביותר של האנושות"
הרצוג ממריא, צילום: חיים צח/ לע״מ

ועידת האקלים COP27 בשארם א- שייח׳ שבמצרים: הבוקר (ב') המריא הנשיא הרצוג בראש המשלחת הישראלית לועידת האקלים הבינלאומית בשארם א' שייח שם יחנוך את הביתן הישראלי המציג חברות וטכנולוגיות מקומיות הנאבקות על כדור הארץ. בין היתר, יפגש הרצוג עם מנהיגים רבים מהעולם.

דבריו של הרצוג לפני העליה למטוס:

הרצוג: "אציג חזון ישראלי"

דברי הנשיא טרם המראתו: "אני ממריא כרגע לשארם א שייח׳, למצרים, מדינה חשובה, לוועידת האקלים העולמית, אירוע היסטורי במאבק החשוב ביותר של האנושות הצלת האקלים של כדור הארץ. המזרח התיכון ניצב מול אתגרים אדירים. בנאומי אציג חזון ישראלי שאני קורא לו ׳מזרח תיכון מתחדש׳ בו ישראל בשיתוף מדינות האזור מספקות פתרונות משמעותיים מול משבר האקלים. אפגש עם מנהיגים חשובים בהם מלך ירדן, ראש ממשלת בריטניה ועוד. ואציג את החזון הישראלי מול המליאה".

עם הגעתו, יקבל את פני נשיא המדינה, נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ומזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש ולאחר מכן ייפגש הנשיא עם נשיא איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זיאד. אחריה, יקיים פגישה עם ראש ממשלת נורווגיה, יונס גר סטיורה. 

פגישות עם ראש ממשלת בריטניה, מלך ירדן ונשיא קולומביה

בהמשך, ישתתף הנשיא באירוע הפתיחה של ועידת האקלים העולמית ואחריה ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק ומיד אחריו עם מלך ירדן, עבדאללה השני. עוד ייפגש נשיא המדינה עם נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו ועם נשיא מייקרוסופט העולמית, בראד סמית'.

לאחר מכן, ייפתח הנשיא את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בועידה בהשתתפות חברי המשלחת הישראלית והשרים המלווים את המשלחת: השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, השרה לחדשנות אורית פרקש הכהן והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג׳.

בהמשך היום יישא הנשיא דברים בפני המליאה המרכזית של הועידה בה מנהיגי העולם הפוקדים אותה וגם ישתתף הנשיא בקבלת פנים שתיערך על ידי נשיא מצרים, עבד אל פתח א- סיסי והמזכיר הכללי של האו"ם, אנטוניו גוטרש לבאי המשלחת.