דליפת אמוניה במפעל באזור התעשייה בקרית שמונה

הבוקר התקבלה הודעה במוקד כיבוי והצלה על דליפת אומוניה במפעל באיזור העשייה הדרומי בקריית שמונה. האומוניה מסוכנת לבני אדם ויכולה לגרום למוות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/22 08:52 יג בחשון התשפג

דליפת אמוניה במפעל באזור התעשייה בקרית שמונה
המפעל בו קרתה הדליפה, צילום: דוברות כבאות והצלה

דליפת אמוניה: בשעה 8:20 התקבלה הודעה במוקד 102 על דליפת אמוניה במפעל באזור התעשייה הדרומי בקרית שמונה. 5 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן ויחידה לטיפול בחומרים מסוכנים בפיקודו של מפקד המשמרת רב רשף דרור בוחניק זינקו למקום האירוע. צוותי לוחמי האש כרגע במקום האירוע מבצעים הערכת מצב יחד עם אנשי המפעל.

הושגה שליטה על האירוע

הושגה שליטה באירוע דליפת האמוניה במפעל באזור התעשייה הדרומי בקריית שמונה. צוות החירום המפעלי ביצע פעולות לאטימת הדליפה והכיל את האירוע. צוותי הכיבוי במקום מסייעים בפעולות ומבצעים ניטור לשלילת המצאות החומר באוויר. אין נפגעים באירוע ואין סכנה סביבתית.

שימוש עיקרי באומוניה הוא לקירור במפעלים תעשייתיים, לפני גילוי הפריאון, הייתה האמוניה חומר פופולרי במערכות קירור. השימוש למטרה זו הופסק בשל רעילות, ובשל יצירת קורוזיה במגע עם נחושת, הנפוצה כחומר גלם לצינורות במערכות קירור. עם זאת, במכונות גדולות לייצור קרח ולעיבוד מזון בהקפאה עדיין נעשה שימוש באמוניה כקרר, בשל תכונותיה התרמודינמיות העדיפות. גם במקרר של איינשטייןנעשה שימוש באמוניה כקרר.

הדליפה במפעל

הדליפה במפעל צילום: דוברות כבאות והצלה