מספר שיא של ישראלים ייקחו חלק באירועי השבת העולמית

מאות אירועים צפויים להתקיים ביותר מ-110 רשויות ברחבי הארץ, ואלפי אירועים שיתקיימו בכ-1,200 קהילות יהודיות ברחבי העולם  | הרב ד"ר זאב וורן גולדשטיין, יוזם השבת העולמית: “כמות המשתתפים ממחישה את הכוח של השבת לאחד את עם ישראל”

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 22:37 יב בחשון התשפג

מספר שיא של ישראלים ייקחו חלק באירועי השבת העולמית
צילום: shutterstock

השבת העולמית – היוזמה אותה השיק הרב ד"ר וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, בשנת 2013 במטרה לאחד בין קהילות יהודיות וליצור חיבור עמוק יותר של יהודים לשבת, הפכה עם השנים לאירוע משמעותי מאוד אותו מציינים באלפי קהילות יהודיות ברחבי העולם. האירועים אשר צוינו בראשית הדרך בעשרות בתי כנסת וקהילות בדרום אפריקה, מתקיימים בשנים האחרונות ברבות מהקהילות היהודיות ברחבי העולם ומושכים אליהם יהודים מכל גווני הקשת הדתית. 

השנה מציינים את השבת העולמית בפעם העשירית ושיעורי ההשתתפות הולכים וגדלים, כשבישראל לבדה צפויים למעלה מרבע מיליון ישראלים לקחת חלק בחגיגות. 

בין הארגונים שהודיעו כי יפעילו פעילויות לציון השבת העולמית, שתתקיים בין ה 11-12 בנובמבר (י"ז-י"ח בחשוון), ניתן למצוא את "זהות”, בני עקיבא, אח”י, מעייני הישועה ועוד עשרות רשויות וגרעינים תורניים מרחבי הארץ. אלה יפעילו פעילויות בבתי הספר ובקהילות ביניהן סעודת השבת הגדולה בישראל שתתתקיים באילת בהשתתפות למעלה מ- 1500 משתתפים ואירוע הפרשת חלה המוני למאות נשים שיתקיים ברעננה. 

צילום: שבת עולמית

"ממחיש את הצורך בלייצר אחדות לאחר שבועות בהן התמקדו רבים במחנאות"

הרב דר' זאב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה ויוזם 'השבת העולמית’: "החזון של השבת העולמית היא אחדות עם ישראל סביב השבת. השנה אנו מציינים את השבת העולמית כשבוע לאחר הבחירות בישראל, וזה סמלי במיוחד וממחיש את הצורך בלייצר אחדות לאחר שבועות בהן התמקדו רבים במחנאות והדגשת השונה ביננו. השבת היא רעיון נועז ומתנה אלוקית שקיבלנו, היא מאפשרת גם במהלך החיים המודרניים, לעצור להתבונן, להקדיש זמן למשפחה והקהילה, ונותנת לנו הזדמנות להודות על הקיים. ציון השבת מייצר אחדות ביננו והשנה אנו רואים במיוחד את הצימאון לכך, אשר מתבטא בכך שישנם יותר ויותר פעילויות בישראל ובחו”ל בשבת העולמית".