27 שנים חלפו: אירועי יום הזיכרון לרצח רבין

יום הזיכרון לראש הממשלה רבין יתחיל בטקס הדלקת "נר יצחק" בבית הנשיא, ויימשך עד לעצרת הנוער בכיכר רבין, בה ישתתפו אלפי בני נוער מהתנועות השונות | כל פרטי האירועים בכתבה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 09:16 יב בחשון התשפג

27 שנים חלפו: אירועי יום הזיכרון לרצח רבין
יצחק רבין, 1994, צילום: Moshe Shai/FLASH90

יום הזיכרון לרצח רוה"מ יצחק רבין שהתרחש לפני 27 שנים, יחל היום (א'), ויצויין באירועים שונים במהלך היום.

יום הזיכרון יפתח בטקס הדלקת "נר יצחק" בבית הנשיא, בשעה 13:00. הטקס ייערך בהשתתפות הנשיא יצחק הרצוג, בני המשפחה, חברים, חברי כנסת ופתוח גם כן לקהל הרחב. 

בשעה 15:00 יתקיים טקס ההזכרה הממלכתי לזכר יצחק ולאה רבין ז"ל, בהר הרצל שבירושלים. במעמד ישתתפו ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, נשיא המדינה, משפחת רבין, ונבחרי ציבור נוספים. 

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בשעה 17:00 תערך ישיבת זיכרון מיוחדת לציון זכרו של יצחק רבין בכנסת. המליאה תיערך עם חברי הכנסת היוצאת, ועם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, ובהשתתפות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שיישא דברים לזכרו של רבין. 

שיאו של היום, יתקיים בכיכר הבימה שבתל אביב, דווקא בשיא הפילוג וימי הבחירות אשר מחלקים את העם למחנות הפוליטים, הנוער מבקש להתאחד. תנועות הנוער השונות ייערכו עצרת זיכרון מרכזית, ומיד לאחריה ייפתחו במעגלי שיח על דמותו של רבין, ואחד מנושאי השיח יהיה השיח המקטב והאלים כסכנה ממשית לדמוקרטיה הישראלית. העצרת תתקיים בשעה 18:00, ובנוסף לכך יתקיימו עוד כ-20 אסיפות מקומיות ברחבי הארץ. 

"שיח פתוח הוא תנאי הכרחי לקיומה של מדינה יהודית"

בנוסף, יו"ר מרכז רבין, דליה רבין, משתפת: "שיח פתוח הוא תנאי הכרחי לקיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית שבמרכזה ציונות. לצד זאת, אין מקום בחברה דמוקרטית לשיסוי, לאלימות, לקיצוניות מסוכנת שמאיימת עלינו מבפנים. גם השנה בחרתי להגיע לאסיפה ישראלית מתוך הבנה שזו העצרת שמייצגת יותר מכל את החזון והדרך של יצחק רבין". 

מרכז יצחק רבין מציין 100 שנה להולדת רבין, ע"י חידוש שלושה שירים שיצחק רבין אהב, הזוכים לעיבודים חדשים ועדכניים בדואטים שמשקפים גוונים בחברה הישראלית.  

השירים שיחודשו הם: "כולנו ילדים של החיים" של שלום חנוך בדואט של התקווה 6 וואלרי חמאתי,"עכשיו התור לאהבה" של עוזי חיטמן בדואט של איתי לוי ונרקיס, ו”השיר שיביא לך אהבה” של לאה שבת, בביצוע משותף לגלי עטרי ולהקת הנח”ל החדשה.