'לא יהיה שינוי בהסכם': לאחר נצחון הימין, המתווך האמריקאי במסר ללבנון

לאחר ניצחון הימין בבחירות בישראל, השליח האמריקאי למשא ומתן בין לבנון וישראל מרגיע את הלבנונים. בשיחות מסר הוכשטיין כי בישראל הממסד הביטחוני הוא זה שערב להסכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/22 18:46 יא בחשון התשפג

'לא יהיה שינוי בהסכם': לאחר נצחון הימין, המתווך האמריקאי במסר ללבנון
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ההסכם בין ישראל ולבנון: מספר ימים לפני הבחירות כשהכל עוד היה נראה פתוח, חתם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון. לפיד שלמרות הבחירות הקרבות היה נחוש לחתום על ההסכם אכן עשה זאת והיום, בצד הלבנוני לא ממש יודעים מה עומד לעלות בגורל ההסכם. המתווח האמריקאי בועז הוכשטיין מרגיע היום (ש') ואומר כי בישראל יכבדו את ההסכם.

הממסד הביטחוני הישראלי ערב

על פרסומים בעיתון הלבנוני 'אל אכבר' המזוהה עם חיזבאללה דיבר המתווך הוכשטיין עם בכירים בממשלת לבנון. בשיחות הללו הרגיע הוכשטיין את הלבנוים וטעםן בפניהם כי ישראל לא תצא מההסכם וכי מי שערבים לו הם בעיקר הממסד הביטחוני הישראלי.

מה יעשה נתניהו?

כזכור, בנימין נתניהו, ראש הממשלה הנבחר דיבר קשות כנגד חתימת ההסכם ובשלב מסויים אף אמר כי לא יהיה מחוייב לו, דבר שבהמשך חזר בו. עכשיו נותר לראות מה יעלה בגורל ההסגם כאשר ממשלת נתניהו אכן תקים את הממשלה והנושא יגיע לפתחה. אנחנו לא חוששים משינוי ברשויות בישראל. בין אם נתניהו ינצח ובין אם מישהו אחר, אף אחד לא יכול לעמוד בדרך לעסקה", הבהיר ראש הממשלה הלבנוני, נג'יב מיקאתי ביום רביעי.