בחירות 2022

"לשניהם היסטוריה ארוכה של מעורבות בהתנהגות גזענית, אנטי-ערבית, הומופובית"

הליגה נגד השמצה מסכמת את הבחירות בישראל עם הצהרה קשה נגד הממשלה שתוקם בראשות נתניהו, בה יקחו חלק מרכזי סמוטריץ' ונתניהו: "לא נתחמק מהוקעת ביטויים ומדיניות של ממשלת ישראל ומנהיגי ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/11/22 08:08 י בחשון התשפג

"לשניהם היסטוריה ארוכה של מעורבות בהתנהגות גזענית, אנטי-ערבית, הומופובית"
בן גביר וסמוטריץ', צילום: Flash90

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-25 הציגה אתמול (ה') אחר הצהריים את התוצאות הסופיות והלא רישמיות לבחירות. הליכוד זכתה ל-32 מנדטים, יש עתיד עם 24 והמפלגה השלישית בגודלה היא הציונות הדתית של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שקיבלה 14 מנדטים. הליגה נגד השמצה פרסמה אמש הצהרה בתגובה לתוצאות הסופיות של מערכת הבחירות בישראל.

"מודאגים מכמה מכוונותיו המדיניות המוצהרות של מר בן גביר"

תחילה, ברכו בארגון את בנימין נתניהו לרגל נצחונו ואיחלו לו הצלחה. בהמשך כתבו: "אנו מודאגים מאוד מכך שתוצאות הבחירות בישראל מצביעות על כך שהממשלה הבאה בראשות ראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו תכלול ככל הנראה נציגים ממפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית, כולל מנהיגיהן איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', אשר ככל הנראה יכהנו בה כשרים. לשניהם היסטוריה ארוכה של מעורבות בהתנהגות גזענית, אנטי-ערבית, הומופובית ואחרת.

בליגה נגד השמצה המשיכו לפרוט את חששותיהם: "אנו מודאגים מכמה מכוונותיו המדיניות המוצהרות של מר בן גביר, לרבות הקמת משרד ממשלתי ל"עידוד" הגירה של ערבים אזרחי ישראל - שמפלגתו מכנה 'אויבי ישראל'".

"הכללת יחידים ומפלגות ימין קיצוני אלה בממשלה ישראלית תשפיע על מעמדה"

בהמשך המכתב נוסף גם איום. נכתב כי הארגון "מחויב עמוקות לביטחונה ולרווחתה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", וככזה, "אנו מאמינים כי הכללת יחידים ומפלגות ימין קיצוני אלה בממשלה ישראלית תעמוד בניגוד לעקרונות היסוד של ישראל, ותשפיע על מעמדה, אפילו בקרב תומכיה החזקים ביותר".

"כארגון המחויב למאבק בגזענות ובכל צורות השנאה, לא נתחמק מהוקעת ביטויים ומדיניות של ממשלת ישראל ומנהיגי ישראל הכוללים שנאה, גזענות, אנטי-ערבית, הומופובית ואנטי-דמוקרטית. אנו מחויבים לעבודתנו החשובה לקידום הלכידות החברתית בחברה הישראלית, לרבות מאבק בגזענות, קנאות וכל צורה של שנאה, ולעמידה אל מול אלו המבקשים לתקוף או לדחוק לשוליים קבוצות מיעוט מכל הסוגים. אנו נמשיך לקדם נורמליזציה ישראלית-ערבית ומדיניות שתשמור על הרלוונטיות של פתרון שתי המדינות האולטימטיבי".

בארגון הוסיפו שבעולם יהיה מי שירכב על תוצאות הבחירות בישראל: "אנו צופים שיש מי שמחויבים לשלול את הלגיטימיות של ישראל, ועוסקים בדמוניזציה בלתי פוסקת של הציונות, אשר יתחזקו עוד יותר מההתפתחויות הפוליטיות הללו, עם השלכות על הקהילות היהודיות העולמיות, ובפרט על הסטודנטים היהודיים בקמפוס".