בחירות 2022

"זה יגרום למלחמה": מנסור עבאס מגיב לבן גביר

לאחר תוצאות הבחירות והקמת ממשלת הימין הצפויה מנסור עבאס התבטא בשלל נושאים. בין היתר אמר עבאס כי תפילת יהודים על הר הבית תוביל למלחמה. עבאס התחמק משאלות על קהילת הלהט"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 22:53 ט בחשון התשפג

"זה יגרום למלחמה": מנסור עבאס מגיב לבן גביר
מנסור עבאס, צילום: Flash90

לאחר שתוצאות הבחירות פורסמו, והקמת ממשלת ימין היא עובדה מוגמרת, התראיין היום (ה') יושב ראש רע"מ מנסור עבאס ודיבר על נושא תפילות היהודים בהר הבית. בין היתר דיבר עבאס גם על הפשיעה בנגב, המשך השותפות שהוביל בין הערבים למדינה והתחמק משאלות בנושא קהילת הלהט"ב.

"זה יגרום למלחמה, השכל מפסיק לפעול"

בריאיון ל'חדשות 12' הגיב עבאס לתקוותו של בן גביר כי תותר תפילת יהודים על הר הבית: "זה יגרום למלחמה". בהמשך הסביר עבאס גם מדוע: "כאשר אתה מדבר על הנושא הכי רגיש, שזה המקומות הקדושים השכל מפסיק לפעול אצל אנשים ורק הרגש הדתי פועל".

רומז לכישלונו של לפיד בגיבוש גוש השמאל

עבאס התייחס גם להפסד השמאל בבחירות והאשים את ראשי המפלגות הערביות וגם רמז לכישלונו של לפיד בחיבור הגוש: "הטעות הראשונה הייתה לאפשר את היציאה לבחירות, הרשימה המשותפת שיתפו פעולה עם האופוזיציה בעניין הזה", ומוסיף: "המשותפת התפצלה לשתי מפלגות ונלחמו בינהם וכמובן ניהול הגוש". על מפלגות השמאל אמר עבאס: "היו צריכים לדאוג לחבר בינהם או לדאוג שיעברו את אחוז החסימה".

עבאס המשיך ודיבר גם על השותפות הערבית בממשלה הקודמת אותה קידם: "אנחנו הבחנו את הבעיות של החברה הערבית וקידמנו שותפות אזרחית שנותנת תקווה לעתיד. אנחנו רוצים להיות שותפים בגיבוש פתרונות". על חוסר המשילות בדרום אמר: "אתה לא יכולה רק להפגין משילות בלי הצד השני אכיפה, מתן שירותים".

מתחמק מהתעסקות בקהילה הגאה

עבאס נשאל גם על גישתו כלפי הקהילה הגאה, בעקבות התבטאויותיהם של חברי הכנסת מהציונות הדתיץ בעניין והתחמק ממתן תשובות: "אנחנו בעד זכויות אזרחים שקולם יקבלו שירותים ממשלתיים שכולם יהיו בטוחים. זו סוגיה דתית אני לא מתעסק בנושא הזה". בסיום הוא טען כי התמיכה במחבלים שהציגו חברי שאר המפלגות הערביות פוגעות בראש ובראשונה במגזר הערבי