בחירות 2022

בלי להזכיר את נתניהו, גנץ רמז להמשך: "מחנה ישראלי רחב הוא רעיון חשוב"

לאחר פרסום תוצאות המדגמים שמעידים על ניצחון גוש הימין, נאם בני גנץ בפני תומכיו וניסה להפיח תקווה. בנאומו לא הזכיר גנץ את בנימין נתניהו, האם זה סימן לבאות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 02:31 ח בחשון התשפג

בלי להזכיר את נתניהו, גנץ רמז להמשך: "מחנה ישראלי רחב הוא רעיון חשוב"
גנץ, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90


לאחר פרסום תוצאות המדגמים שצופים ניצחון לגוש הימין ובהסתברות גבוהה מחזיר את בנימין נתניהו לראשות הממשלה, נאם היום בני גנץ בפני פעילי מפלגתו המחנה הממלכתי. בנאומו שיבח גנץ את נתוני ההצבעה וניסה גם לעודד תקווה בפני מצביעיו. בנאומו לא הזכיר גנץ את שמו של נתניהו, נותר רק לראות האם מדובר בסימן לקראת ההמשך ואפשרות שתקום ממשלת אחדות יחד עם גנץ.

"אזרחי ישראל הוכיחו שאיכפת להם ממדינת ישראל"

גנץ אמר: "אזרחי ישראל יצאו להצביע. לשמחתי ולזכותם, הם יצאו במספרים גדולים, למרות שאלו הבחירות החמישיות בארבע שנים. זוהי הדמוקרטיה שלנו, ועם ישראל ואזרחי ישראל הוכיחו שאיכפת להם ממדינת ישראל. שהיא יקרה להם. שהם רואים את עצמם חלק בלתי נפרד ממנה ומעתידה". 

גנץ פנה לפעילים ואמר: "חודשים שאתם בשטח, עוברים מגשר אל גשר, מדלת אל דלת, מכנס לכנס. 
עשיתם זאת באמונה שלמה, עשיתם זאת כי אתם פטריוטים שאוהבים את המדינה, עשיתם זאת כי אכפת לכם. מודה לכל רמ"ט/רמטי"ת, פעיל ופעילה ותומך או תומכת, לכל מצביע ומצביעה ויש רבים מאד מאלה, אנחנו שותפים לרעיון ממלכתי ונכון".

הודה לסער ואייזנקוט

 גנץ הודה לשותפיו למפלגה גדעון סער וגדי אייזנקוט ואמר: "מודה לגדעון, שהניסיון והידע שלו הם נכס ענק ואני יודע שהשותפות ביננו תימשך. מודה לגדי, שידע כמה כבד הוא המחיר של הפוליטיקה ובכל זאת בחר להצטרף ולתרום למדינת ישראל בשדה החשוב הזה. תודה על השותפות. מודה לכל אחד ואחת מחברי הרשימה שידעו שהמסע קשה ובכל זאת המשיכו לצעוד בדרך". 

גנץ התייחס להמשך: "לילה ארוך וימים ארוכים לפנינו. אנחנו נמתין לתוצאות האמת. יהיו תוצאות האמת אשר יהיו, את הדרך של המחנה הממלכתי, רק התחלנו. הרעיון של מחנה רחב, שמתבסס על מרכז המפה הפוליטית וחוצה את הגושים ומנסה לחבר בין כל חלקי החברה בישראל, הוא רעיון חשוב ורלבנטי". 

"הוכחנו שאנחנו יודעים לעבוד, גם בשוחות הפוליטיות"

גנץ המשיך: "אנחנו נשמר את הרעיון הממלכתי, נמשיך ונתגבש, ונפעל לייצר מסגרת פעולה רחבה שתשרת את עם ישראל ואזרחי ישראל כולם. אני רוצה להגיד שאני מאמין במטרות שלנו, שאני שלם עם הדרך, שלם עם זה שעשינו כל מה שניתן בכדי להגיע לאיחודים ולהתנהל באופן נכון למדינת ישראל ולאינטרסים של כל האזרחים. הוכחנו שאנחנו יודעים לעבוד, גם בשוחות הפוליטיות, למען המטרה.  
נמשיך לעבוד קשה למען מאות האלפים שנתנו בנו את אמונם וכל אזרחי ישראל, אליהם אנחנו מחויבים".