בל"ד מתקרבת לאחוז החסימה: "נקום עם ממשלת השינוי"

על פי תוצאות כל המדגמים גוש הימין מצליח להרכיב ממשלה, אך עדיין נזהרים סביב האפשרות שבל"ד תעבור את אחוז החסימה ותמנע ממשלת ימין. אחרים בגוש הביעו תקווה כי המפלגה לא תעבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/22 00:19 ח בחשון התשפג

בל"ד מתקרבת לאחוז החסימה: "נקום עם ממשלת השינוי"
בל"ד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר היוודע תוצאות המדגמים והתחזיות של ניצחון לגוש הימין בראשות בנימין נתניהו עדיין קיים חשש בימין כי מפלגת בל"ד תעבור לבסוף את אחוז החסימה, מה שעלול לגרום לכך שלגוש הימין לא יהיו את 61 המנדטים להקמת ממשלה ימנית.

"לך לישון עם ביבי בן גביר ונקום עם המשכה של ממשלת השינוי"

מועמד מפלגת העבודה יאיא פינק כתב בטוויטר כי הוא לא איבד תקווה לקום מחר בבוקר כשממשלת השינוי תמשיך לכהן ותצליח עוד להקים ממשלה. כך הוא כתב בטוויטר: "נלך לישון עם ביבי בן גביר ונקום עם המשכה של ממשלת השינוי. תנשמו עמוק". כשהוא רומז לכך שאם בל"ד תעבור את אחוז החסימה, הדבר יגרום יחסום את האפשרות לממשלת ימין.

הסיפור של רע"מ מהבחירות הקודמות

כזכור, בבחירות הקודמות היו לימין בלילה שלאחר הבחירות 61 מנדטים כשרע"מ לא עברה. בבוקר רע"מ כבר עברה את אחוז החסימה והורידה את הימין ל-59 מנדטים. לפי איך שזה נראה עכשיו הסיכוי של בל"ד לעבור את אחוז החסימה לא ברור, אך אפרי.

https://twitter.com/yayafink/status/1587543101752721410 

מנגד אחרים מביעים תקווה כי בל"ד לא תעבור את אחוז החסימה ולא משנה איך זה ישפיע על מפת הגושים. בציוץ בטוויטר כתב אבי בניהו: "אגיד ברור וקצר: אני מקווה שבל״ד לא תעבור את אחוז החסימה ושנציגיה הקיצוניים לא ישבו בכנסת - ולא מעניין אותי איך זה משפיע על הגושים הפוליטיים. גוש מדינת ישראל הוא החשוב".